Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag hjälpa honom?


Ämnesstartare

Gjorde för ungefär en vecka en slut med min pojkvän efter att ha haft massor med trassel. Problemet är att han nu vill ha tillbaka mig, men jag vill inte gå tillbaka. Han mår dåligt över det här och jag mår dåligt över att se honom såhär. Han är inte säker på om han vill vara min vän för han tror det blir för jobbigt, men det vill jag för vi har ändå gemensamma vänner och allt kommer att bli knepigt om han är min ovän.

Han är inte personen som gillar att prata ut. Jag är rädd för att han bara kommer att sitta hemma och sjunka djupt ner i skiten istället för att faktiskt försöka satsa på ljusare dagar.
Jag själv är lite utav ett hälsofreak och har massor med bra knep och tips för att må bra igen.
Men jag vill hjälpa honom att må bra igen, men vet inte riktigt hur jag ska göra det!
Hjälp någon?


   
Citera

Tror faktiskt inte det finns så ju mycket du kan göra. Det bästa vore väl att låta honom vara så kommer han komma över dig lättare och snabbare. Bara en tidsfråga innan han kommer upp på fötterna igen [smile]


   
SvaraCitera

DU kan inte hjälpa honom det är precis så enkelt.


   
SvaraCitera

Håll dig ifrån honom, det är det bästa du kan göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan säga att du är jätteledsen men det är bättre om han försöker fokusera på andra personer. Det kommer mer möjligheter. Och sen som de andra har sagt, hålla dig ifrån honom, även om det är svårt.


   
SvaraCitera

OF 5:

DU kan inte hjälpa honom det är precis så enkelt.

Det ligger något i det.

td: Säg till honom vad du har för tips och sen låter du honom vara. Jag hoppas att han tar sig i kragen och går vidare. Men han måste ju såklart få sörja först.

Jag tror att det är bäst om ni inte träffas på ett tag. Annars blir han ju påmind.


   
SvaraCitera

Du kan hjälpa honom genom att respektera att han tror att det vore för jobbigt att vara vän med dig om ni inte är tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antagligen är det väl att hålla mig ifrån bästa jag kan göra. Även om det egentligen inte är något jag vill.
Men det svåraste är att han är en del av mitt projektarbete! Nu kommer farhågan att jag kanske måste avbryta hela mitt projektarbete för det här!
Men tänkte avvakta lite och se först.


   
SvaraCitera

zeeya:

Men det svåraste är att han är en del av mitt projektarbete!

På vilket sätt är han en del av det?

zeeya:

Nu kommer farhågan att jag kanske måste avbryta hela mitt projektarbete för det här!

Hans välmående är viktigare.


   
SvaraCitera

dansanattenlång:

Hans välmående är viktigare.

Fast projektarbete är jävligt viktigt. Skillnaden mellan huruvida men går ut med fullständiga betyg eller inte. Beroende på hur långt de har kommit så känns det faktiskt som att hon kan sätta sig själv och sina betyg framför ett ex känslor. Han kan väl avbryta sitt projektarbete om han känner att det blir för jobbigt. Hans känslor är inte hennes ansvar.


   
SvaraCitera

Webbitch:

Hans känslor är inte hennes ansvar.

Det har du iofs rätt i. Men samtidigt, hon verkar bry sig om honom väldigt mycket..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju enbart ett antal månader kvar på projektarbetet så jag skulle vara otroligt tacksam för att slippa byta arbete för som sagt jag vill ju inte ha IG i kursen.
Men nu tror jag kanske att jag vet hur jag ska fixa projektarbetet utan att träffa honom allt för mycket. Får skippa vissa saker jag egentligen tänk göra.
Och hoppas innerligen på att vi snart kan umgås igen. Men man vet ju aldrig. :/


   
SvaraCitera

zeeya:

Får skippa vissa saker jag egentligen tänk göra.

[smile]

zeeya:

Och hoppas innerligen på att vi snart kan umgås igen. Men man vet ju aldrig. :/

Jag hoppas att ni kan umgås snart igen! Men ge honom tid. Han får bestämma själv.


   
SvaraCitera

dansanattenlång:

Det har du iofs rätt i. Men samtidigt, hon verkar bry sig om honom väldigt mycket..

Jo, men varför ska hon offra hela sitt gymnasiebetyg för någon som faktiskt, om han mår så dåligt av att träffa henne, kan offra hela sitt istället?


   
SvaraCitera