Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag klippa mig?


Lounge
Ämnesstartare

Hej allihopa!

Jag behöver hårhjälp. Jag har aldrig haft en frisyr som jag ba wawawoom vilken grej!! Kanske därför jag alltid varit lite missnöjd med min hårkvalite och ansiktsform.

Min hår är Inte jättetunt men åt det tunnare hållet, mina öron kan sticka fram ibland vilket jag hatar. Skulle vilja ha glansigare hår men håller det rätt torrt då det ska vara lätt att tupera eftersom jag älskar volym. Jag har svårt att ha lugg eftersom den lätt blir stripig och tunn eftersom jag inte har så tjockt hår. Detta kanske dock vore mest smickrande eftersom jag har långt och smalt ansikte. Men svårt som sagt.

Skulle helst ha extensions för att addera volym och längd men det är ju dyrt och håller inte särskilt länge. Är dessutom trixigt att fixa med själv.

Är mitt hår omöjligt att få snyggt?


   
Citera
Ämnesetiketter

tkr dt är snyggt som d är 🙂

men för att inte vara typ jättesuperdupertråkig lr ngt så:

Cute-wavy-short-hairstyles.jpg


   
SvaraCitera

Åh, såntdär är jättesvårt 🙁 Har inte direkt något tips då jag brukar köra på att bara klippa av det till en "frisyr" man inte behöver fixa, den är redan där liksom... 
Men har du frågat frisören någon gång vad dom tycker? Sist jag klippte mig bollade vi idéer litegrann och jag blev mer nöjd än någonsin tror jag.


   
SvaraCitera

jag tror absolut du skulle passa i lång lugg. (tror inte jag har tjockare hår än dig, och jag kan ha lugg utan större problem)
eller uppklippt runt ansiktet.


   
SvaraCitera

tycker fö att det är så otroligt gulligt när öronen sticker fram.
kan inte ha så pga plattöra.


   
SvaraCitera

Jag tror att du hade varit jättesnygg i en lob (dvs en längre bob) med en lång snelugg. Fördelen med en sådan lugg är att man kan dra den åt sidan om man tycker att den är för stripig någon dag. 


   
SvaraCitera

sidecut Rodnar


   
SvaraCitera

Page! Tycker det är så fint och det passar din ansiktsform


   
SvaraCitera

27c11048a9e54dfc5188bbbe5a512944.jpg


   
SvaraCitera

Något hårstil med punkigare attityd. 


   
SvaraCitera

Tror du skulle passa i något lite kortare typ som den här:
korta-frisyrer-tjejer-damer.jpg


   
SvaraCitera
kook
 kook

åh vad spännande, posta när du är färdig!!

tror det skulle bli superfint med lugg, eller med snedlugg och page. typ lite uppklippt och kortare!!


   
SvaraCitera
time
 time

Är helt på terrormats förslag, lob alltså! 

image_139.jpg

Pga sjukt snygg frisyr som den är, och blir helt otroligt gullig om man lockar lite lätt i topparna:

image_140.jpg


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Ska och boka frisörtid idag 🙂


   
SvaraCitera