Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag kunna bli ett fotbollsproffs


Ämnesstartare

Hej! Jag är en kille på 13 år som gärna drömmer om att bli fotbollsspelare men vet inte direkt hur jag ska bli upptäckt. Jag lirar som innermittfältare men kan spela som ytter mittfältare också. Jag är kvick har en riktigt bra bollkontroll snabb som fan och älskar att dribbla lite då o då. Jag slutade för ca 1 vecka sedan i mitt lag och söker just nu ett annat lag att börja i men vet inte vilket?

Tack[bigsmile]


   
Citera

ring zlatan


   
SvaraCitera

MrGreendayzer:

Hej! Jag är en kille på 13 år som gärna drömmer om att bli fotbollsspelare men vet inte direkt hur jag ska bli upptäckt.

Fortsätt spela och gör det bra? Är du så utomordentligt bra som du påstår, då får du väl söka dig till en storstad och ett lag där som är mer uppmärksammat än det du spelar i nu. Sen är det väl fotbollsgymnasium och sånt tjofräs som finns... (när du blir gammal nog)


   
SvaraCitera

ÅTIVDABERG HAR JU ETT FOTOBOLLSGYMNASIUM HEH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Fortsätt spela och gör det bra? Är du så utomordentligt bra som du påstår, då får du väl söka dig till en storstad och ett lag där som är mer uppmärksammat än det du spelar i nu. Sen är det väl fotbollsgymnasium och sånt tjofräs som finns... (när du blir gammal nog)

Tack jag bor i Sthlm så AIK kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

ÅTIVDABERG HAR JU ETT FOTOBOLLSGYMNASIUM HEH

Jag bor i sthlm och har ett bra fotbollsgymnasium i närheten så funderar faktiskt på de. Tack [smile]


   
SvaraCitera

MrGreendayzer:

Jag bor i sthlm och har ett bra fotbollsgymnasium i närheten så funderar faktiskt på de. Tack

kommer folk från typ dalarna hit. :S


   
SvaraCitera

MrGreendayzer:

Hej! Jag är en kille på 13 år som gärna drömmer om att bli fotbollsspelare men vet inte direkt hur jag ska bli upptäckt. Jag lirar som innermittfältare men kan spela som ytter mittfältare också. Jag är kvick har en riktigt bra bollkontroll snabb som fan och älskar att dribbla lite då o då. Jag slutade för ca 1 vecka sedan i mitt lag och söker just nu ett annat lag att börja i men vet inte vilket?Tack

Träna, träna och åter träna. Är du tillräckligt bra kommer du att bli upptäckt av en större klubb så småningom. Bor i en liten håla men trots det har typ 5 spelare gått till ungdomslag i Superettan/Allsvenskan de senaste åren. De större klubbarna har bättre koll än man tror. Ut och trixa, skjuta, passa och träna kondition och snabbhet själv. Sedan är det ju givetvis lättare att lyckas i en storklubb men har man tillräckligt stor vilja och talang spelar det ingen roll om man börjar i div. 3 eller Allsvenskan.

Så kämpa på så ska du se att du kommer lyckas tillslut.


   
SvaraCitera