Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag kunna lite igen?


Ämnesstartare

Jag är en tjej som är 18 år gammal. Jag är nu tillsammans med en kille, 24 år gammal, och det är seriöst. Vi har snart varit tillsammans i ett halvt år, och vi ska förlova oss. Tidigare var jag tillsammans med en kille som var otrogen mot mig ett flertal gånger. Detta fick jag reda på efter vi hade gjort slut. Nu har jag svårt för att lita på min nuvarande pojkvän. Jag blir lätt svartsjuk. Hur ska jag göra för att kunna lita på min pojkvän?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

du får väl hoppas att han inte är otrogen helt enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas hjälper inte...


   
SvaraCitera

Prata med honom om det så att han kan förstå din svartsjuka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om ni nu ska förlova er så borde du väll kunna lita på honom [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0680:

seriöst

0680:

varit tillsammans i ett halvt år, och vi ska förlova oss.

Does not compute.

0680:

Nu har jag svårt för att lita på min nuvarande pojkvän

0680:

vi ska förlova oss.

Does not compute


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han vet om det. Vi älskar varandra. Vi klickade från första början och inget kan komma emellen oss förutom mina tankar. Det är inte tiden som avgör om man ska förlova sig, det är känslorna. Jag vill bara ha lite tips, hur ska jag tränga bort mina tankar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0680:

det är känslorna

Och om det är känslorna så är det ju ändå något som fattas, eftersom du inte litar på honom [zzz]

0680:

Det är inte tiden som avgör om man ska förlova sig

Jo, för man ska gifta sig inom ett år efter förlovningen om man nu ska följa tradition [y]

0680:

hur ska jag tränga bort mina tankar?

Gå i terapi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med all respekt för ditt förhållande och era känslor; men är du redo att förlova dig?

Jag var själv förälskad och naiv tidigare. Fantiserade om att förlova mig redan ett år in på förhållandet. Och nu ligger jag ensam omgiven av levande ljus, dricker vin och lyssnar på Dusty Springfield.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men nu är de så att vi inte ska följa traditionerna. Känslor har ingenting med detta att göra. Att inte kunna lite helt på en person är en helt annan sak. Innerst inne så vet jag att han aldrig skulle göra någonting, men ändå så tänker jag för mkt. Gå i terapi? Yeah sure...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Och nu ligger jag ensam omgiven av levande ljus, dricker vin och lyssnar på Dusty Springfield.

Men hallå!! Deras förhållande är SPECIELLT!!! Det KLICKADE DIREKT!!! Inget kan komma mellan dem!!!! Sluta vara så negativ [wink][wink][wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0680:

Gå i terapi? Yeah sure...

aah, du verkar ha problem (din svartsjuka) som påverkar din vardag negativt, då vore det mest logiska att söka hjälp för problemen? Du lär ju knappast vakna en morgon och sluta vara svartsjuk och du vet inte hur du ska komma över svartsjukan/oron för otrohet själv [party]

0680:

men nu är de så att vi inte ska följa traditionerna

Varför ens förlova er då? :s

+ att tillit är en känsla = känslor har med saken att göra [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0680:

Gå i terapi? Yeah sure...

suit your self then

0680:

Innerst inne så vet jag att han aldrig skulle göra någonting

då så problemet löst


   
SvaraCitera

Han kommer med största sannolikhet vara otrogen, eller lessna på dig med tiden, tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju läsa manualen till nått kanske [y]


   
SvaraCitera