Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag lösa det här?


Ämnesstartare

Hej de här blir som en fortsättning på min förra tråd. För er som inte läst eller kommer ihåg den så har ni länken här:   http://ungdomar.se/forum/thread/tolkar-jag-signalerna-fel

Någon vecka efter mötet la jag iaf till henne på facebook. Hon började skriva till mig direkt efteråt och frågade om jag kom in på skolan etc. Vi skrev till varandra i flera timmar efter det. Sedan har vi bara fortsatt och skrivit till varandra och pratade iprincip varje dag i ca 2 timmar i 1 månads tid.

När skolan började så letade hon upp mig i rummet med blicken och när den möttes log hon och flirtade med mig. Jag var inte alls beredd på den så jag typ försökte le tillbaka och flirta tillbaka. Vi pratades inte vid utan dagarna gick och gick och de ända som hände för flirt från bådas sidor när vi möttes i korridorerna.

Vi skrev inte alls lika mycket till varandra heller och nu 3 veckor senare så ler vi inte till varandra längre. Jag såg detta som att hon inte var intresserad så blev mitt upp i allt så less så jag tog bort henne på facebook etc.

Men vi kollar ju fortfarande på varandra lite då och då men inte riktigt på samma sätt som tidigare. Hur ska jag lösa en sånn här situation? Sen jag tog bort henne från fb kanske hon ser det som att hon gjort något fel eller något så hur fan ska jag lösa det här.

Hon verkar fortfarande vara en helt perfekt tjej som jag lätt skulle kunna vara tillsamans med. Så ni som har några erfarenhet om ett sånt här problem får gärna hjälpa mig. 

edit: la hur som helst till henne på fb igår igen då jag kände mig som en idiot som tog bort henne från början, hon accepterade vänförfrågan så nu är vi vänner där igen.


   
Citera
Ämnesetiketter

Prata mer med henne då? Hitta på någonting med henne efter skolan.


   
SvaraCitera

K
o
m
m
u
n
i
k
a
t
i
o
n


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Prata mer med henne då? Hitta på någonting med henne efter skolan.

Jo jag vet, men efter att jag tog bort henne från facebook känns de lite konstigt... du fattar ju säkert hur de känns för både mig och henne


   
SvaraCitera

WinterTime:

Jo jag vet, men efter att jag tog bort henne från facebook känns de lite konstigt... du fattar ju säkert hur de känns för både mig och henne

Nä, inte alls. Ni snackade, ni pratade lite mindre och du av någon anledning tog bort henne från facebook. Säg att det var ett misstag att du tog bort henne? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Nä, inte alls. Ni snackade, ni pratade lite mindre och du av någon anledning tog bort henne från facebook. Säg att det var ett misstag att du tog bort henne? 

Jo jag vet, du har rätt. Men ska jag bara prata med henne vanligt och sen typ "Du, det där med att jag tog bort dig på facebook var ett misstag.." eller vara tyst om de till hon frågar?


   
SvaraCitera
time
 time

Jag personligen hade blivit rätt off om jag trodde jag fått kontakt med någon och denne mitt i allt tog bort mig på Facebook. Tycker du ska vara ärlig om varför du gjorde det, speciellt om hon frågar. Ljug inte om att det var ett misstag, vad har du att förlora på att säga till henne att du gillar henne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:
Jag personligen hade blivit rätt off om jag trodde jag fått kontakt med någon och denne mitt i allt tog bort mig på Facebook. Tycker du ska vara ärlig om varför du gjorde det, speciellt om hon frågar. Ljug inte om att det var ett misstag, vad har du att förlora på att säga till henne att du gillar henne?

Ja, men jag menar. Det var ju ett misstag att ta bort henne på facebook så jag ljuger ju inte men jag förstår vad du menar. Men hur tror du hon känner nu egentligen, om du utgår från vad du hade gjort/tro själv iaf? 🙂
Och tror du intresset fortfarande skulle finnas om jag tog kontakt?


   
SvaraCitera

klart det svalnar om du inte gör ett piss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
time
 time

WinterTime:

Ja, men jag menar. Det var ju ett misstag att ta bort henne på facebook så jag ljuger ju inte men jag förstår vad du menar. Men hur tror du hon känner nu egentligen, om du utgår från vad du hade gjort/tro själv iaf? 🙂
Och tror du intresset fortfarande skulle finnas om jag tog kontakt?

Ja, det tror jag, förutsatt att det fanns något där från början, men du kan inte bygga upp massa saker i huvudet bara baserat på blickar och leenden. Du måste faktiskt prata med människan irl också, annars funkar det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Ja, det tror jag, förutsatt att det fanns något där från början, men du kan inte bygga upp massa saker i huvudet bara baserat på blickar och leenden. Du måste faktiskt prata med människan irl också, annars funkar det inte.

Asså jag kan säga att jag är 100% säker på att hon åtminstone ville/vill bli en bra vän iaf. Vi pratades faktiskt vid ensamma en gång men de var inte längre än 1 minut. Vi frågade typ hur läget var och vilka lektioner vi skulle ha osv.
Men nu efter de som hänt känns de konstigt som fan. Är de bara att gå och prata på som vanligt ändå eller? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:
klart det svalnar om du inte gör ett piss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja de förstår jag ju själv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen som har några erfarenheter om sånt händer som kan berätta eller nått? 


   
SvaraCitera
time
 time

WinterTime:

Asså jag kan säga att jag är 100% säker på att hon åtminstone ville/vill bli en bra vän iaf. Vi pratades faktiskt vid ensamma en gång men de var inte längre än 1 minut. Vi frågade typ hur läget var och vilka lektioner vi skulle ha osv.
Men nu efter de som hänt känns de konstigt som fan. Är de bara att gå och prata på som vanligt ändå eller? 🙂

Det är klart det är, du har ingenting att förlora på att prata med henne men allt att förlora på att inte göra det. PRATA MED HENNE. Bjud henne på en kopp kaffe eller något. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Det är klart det är, du har ingenting att förlora på att prata med henne men allt att förlora på att inte göra det. PRATA MED HENNE. Bjud henne på en kopp kaffe eller något. 

Ja du har rätt, men va ska jag säga lixom. Måste jag berätta varför jag tog bort henne från facebook eller strunta i det tills hon frågar?


   
SvaraCitera