Aviseringar
Rensa alla

hur ska jag nämna det???


Ämnesstartare

har ett "problem" som jag inte pallar med längre...
min allra bästa vän sedans 10 år tillbaka har skaffat en pojkvän, vilket jag tycker är otroligt roligt för henne och allt såntdär! Absolut! Men nu till problemet:
Det enda hon pratar om med mig är honom, då menar jag alldagliga saker som "idag hade vi sex och det var skönt, idag sa **** så till mig, idag kollade vi på film, åh han är så gullig, åh han gör så fina saker för mig" iklusive så TRÅKIGA saker som att tex de kollade på en bebisfilm på honom där han var så rolig och gullig. Detta håller på HELA tiden. Helt allvarligt, 70% av de hon pratar om består utav honom och vad de gjort tillsammans, vilket jag kan börja tröttna på. Jag har själv pojkvän, men jag har en spärr. Jag VET att det kan bli uttjatat och jobbigt att bara höra om min pojkvän, så jag väljer att bara nämna märkvärdiga saker.
Innan träffades vi minst 5 gånger i veckan, nu träffas vi knappt 1. Och jag blir såklart ledsen över detta, då jag absolut försöker ge tid till mina vänner- min pojkvän är inte allt! Man måste kunna umgås med andra enligt mig!
Hon har också fått en EXTREMT annorlunda attityd sedan hon träffade honom, hon var oskuld innan- nu talar hon JÄTTEMYCKET om sex!!! veerkligen jätteofta! Tex, jag frågade henne om hon ville komma över en helg för att ha myskväll för att jag var hemma själv, hennes svar var något i stil med:
"näe, jag ska vara med *hennes pojkvän*. Synd att du har ont där nere (har vestibulit, dvs ont när jag har sex), annars hade din pojkvän kunnat sova hemma hos dig och ni hade kunnat låta hur mycket som helst"
Det var INTE det jag frågade om?! liksom va. Samt sårade det mig eftersom det är skithemskt!!!!!! att ha vestibulit och det är inget man enligt mig "skämtar" om sådär fräckt. :'(

Hur fan ska jag ta upp detta på ett bra sätt? Vill liksom inte göra henne obekväm eller så, men är så jävla less på detta så jag snart inte klarar av att vara vän med henne längre, efter TIO JÄVLA ÅR???? har panik känner inte igen henne, alls.


   
Citera
Ämnesetiketter

Vilken vidrig kompis som säger sådär om din vestibulit. Säg åt henne att du inte vill höra om hennes jävla kille hela tiden.


   
SvaraCitera

Folk kommer folk går, man träffar nya personer och ersätter gamla. Sånt är liiivet, sånt är liiivet!


   
SvaraCitera

Säg till henne bara. Säger alltid till direkt om någon beter sig "dåligt"


   
SvaraCitera

Ledsen

ja, communication is the key osv. verkligen! prata med henne. 


   
SvaraCitera

horungen:
Säg till henne bara. Säger alltid till direkt om någon beter sig "dåligt"

+1

ja säg till henne smsa inte för guds skull utan ta upp det när ni väl e med varandra, tråkig stil :-/


   
SvaraCitera

du behöver inte vara rädd för att ta upp konflikten! tycker att vi e fett dåliga på det 


   
SvaraCitera

Finns inget sätt att ta det bra på. Hon skriver till dig förmodligen för att testa var gränsen går, säg till henne, helt enkelt att hon inte behöver tänja på gränserna, skriv att om hon fortsätter skriva så där, så tar hon inte dig seriöst och då finns det ingen anledning att fortsätta med vänskapen.

Jag kan tänka mig att det kan vara svårt att skicka sms:et , men det är också ett lika effektivt sådan. För då bekräftar du hennes tankar, åt vilket håll som det gäller. 
Hoppas det går bra! Hlr tummarna 🙂


   
SvaraCitera

Hon låter ju som ett arsel.


   
SvaraCitera

håller med de andra, prata med henne. hon kanske inte är medveten om att du känner så, så då bör hon bli det.


   
SvaraCitera

Krossan: på. Hon skriver till dig förmodligen för att testa var gränsen går, säg till henne, helt enkelt att hon inte behöver tänja på gränserna, skriv att om hon fortsätter skriva så där, så tar hon inte dig seriöst och då finns det ingen anledning att fortsätta med vänskapen.

eller så är hon bara

blaserad: ett arsel.


   
SvaraCitera

Prata med henne, om hon inte vet att du tycker att hon gör fel kommer hon fortsätta som vanligt. Hennes attityd kring sex har  antagligen förändrats eftersom hon gått från att aldrig haft sex tidigare till att utforska sex, vilket hon verkar tycka är spännande och vill prata om, men du kan alltid be henne att hålla deras sexliv för dem själva.


   
SvaraCitera

som alla andra - berätta bara hur du känner. är hon en äkta vän lär hon inte bli förbannad på dig förevigt efter ett sådant snack om ni vart vänner i tio år. 
har själv vart med om att min bästis blev helt förvrängd efter en kille. nu vill hon inte ens träffas mer, så jag skiter i henne. hennes val. 


   
SvaraCitera