Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag orka fortsätta att leva?


Ämnesstartare

Hej! 
Jag är en tjej som är 16 år.
Jag har både blivit utsatt för våldtäkt  och blivit sexuellt utnyttjad 2 gånger och mycket mer men det är det att det sätter sina spår i en. Men men det var inte det jag ville komma ut med.
Det är såhär jag har självskadebeteende sen 5 år tillbaks och självmordstankar lika länge och just nu har jag självmordstankar och har även planerat en hel del för det. Men det är flera som vill att jag ska orka leva vidare och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att orka fortsätta. Alla dom hära polisförhören och all press i skolan tar stryk på mig. Jag orkar inte kämpa något mer.. Om ni har några tips på hur jag ska ta mig till och hur jag ska försöka att lära mig att hantera det så är ni väldigt välkomna och berätta. 
ANdra fattar inte detta.jpg


   
Citera

Om du inte har någon bra psykologkontakt så måste du se till att du får det. Kanske kan någon närstående hjälpa dig att söka rätt hjälp?


   
SvaraCitera

Gå och köp en nia och leta upp horungarna och sätt några kulor i deras face? Glad

(Lär bli bannad nu igen för hela ledningen här hatar mig Galen)


   
SvaraCitera

MarcusKing:
Gå och köp en nia och leta upp horungarna och sätt några kulor i deras face? Glad

(Lär bli bannad nu igen för hela ledningen här hatar mig Galen)

kan vi försöka låta bli att använda "hora" som skällsord tack


   
SvaraCitera

isola:

kan vi försöka låta bli att använda "hora" som skällsord tack

Man måste ju ha något väldigt fel i huvudet om man går och våldtar någon Blink

Eftersom att vara prostituerad inte är moraliskt bra i detta samhälle så kanske man blir lite efter om man har någon förälder som är det...


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det är svårt att be om hjälp när alla känslor och tankar säger en sak, och alla runt om ring
en helt annan. Som isola är inne på, psykologkontakt, en bra psykologkontakt måste du se till att få. Då kan du få hjälp att hitta sätt att bearbeta de tankar du bär. Om du har någon närstående vän eller familjemedlem som du känner att du kan prata med så gör de, det är dåligt att ha det instängt.


   
SvaraCitera

MarcusKing:

Man måste ju ha något väldigt fel i huvudet om man går och våldtar någon Blink

Att racka ned på folk som säljer sin kropp genom att använda "hora" som  skällsord är ingen bra grej, vilket jag tror att du vet.


   
SvaraCitera

isola:

Att racka ned på folk som säljer sin kropp genom att använda "hora" som  skällsord är ingen bra grej, vilket jag tror att du vet.

Jag vet haha. Men det har blivit en konstig vana och samma sak med bög och så....


   
SvaraCitera

Hej! Vad tråkigt att höra att du mår så dåligt. Ledsen Är fruktansvärt att gå igenom det du gör, och det behöver du verkligen inte göra ensam! Det finns massor av bra hjälp att få, vi har sammanställt en lista med de bästa stödorganisationerna som du kan vända dig till. Kika gärna där och ta kontakt med någon av dem, vet att t ex Självmordsupplysningen är väldigt bra. Kram på dig och håll dig stark, du fixar det! Hjärta


   
SvaraCitera

MarcusKing:

Jag vet haha. Men det har blivit en konstig vana och samma sak med bög och så....

mm förstår det men det är bra att försöka ändra på sådant


   
SvaraCitera

MarcusKing: Men det har blivit en konstig vana

nja, inte så konstigt. vanlig jargong bland unga killar.


   
SvaraCitera

isola:

mm förstår det men det är bra att försöka ändra på sådant

Schism:

nja, inte så konstigt. vanlig jargong bland unga killar.

Haha aa speciellt när man förolämpar sig själv Tumme upp


   
SvaraCitera

MarcusKing:

Haha aa speciellt när man förolämpar sig själv Tumme upp

det är dock ngt du måste jobba med


   
SvaraCitera

isola:

det är dock ngt du måste jobba med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Om du inte har någon bra psykologkontakt så måste du se till att du får det. Kanske kan någon närstående hjälpa dig att söka rätt hjälp?

Ja jag går och pratar med skolkuratorn och hon ringde BUP för 2 veckor sedan och dom skulle ringa inom 2 veckor men det har dom inte gjort... Men det kommer nog bli att jag går där på BUP.


   
SvaraCitera