Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag skriva en uppsats om matte som ligger på 6-12 sidor?


Ämnesstartare

det går åt helvete atm 


   
Citera
Ämnesstartare

plz help me someone, e desperat Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför måste du göra det?

Kan du skriva 1 sida om matematikens historia? Sedan gå in på olika delar av matematiken och ta reda på/förklara hur de olika delarna växte fram & användes. Till slut kan du ju diskutera utvecklingen v matematik och hur vi kan använda oss av den.

fast det kanske inte är det du ska fördjupa dig inom... Vad vet jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

/ MVG-brud när det kmr till att skriva uppsatserCool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:
Varför måste du göra det?

Kan du skriva 1 sida om matematikens historia? Sedan gå in på olika delar av matematiken och ta reda på/förklara hur de olika delarna växte fram & användes. Till slut kan du ju diskutera utvecklingen v matematik och hur vi kan använda oss av den.

fast det kanske inte är det du ska fördjupa dig inom... Vad vet jag

jag vet inte Gråter är detta jag ska skriva  http://14.140.95.113/r/ib-diploma-program/pdfs/teachers%20resource%20material/Math%20HL%20&%20SL/Maths%20HL/xmltwo.ibo.org/publications/DP/Group5/d_5_matsl_tsm_1205_1/html/content/exist/rest/app/tsm.xql_doc%3Dd_5_matsl_tsm_1205_1_e%26part%3D1%26chapter%3D4.html  
(finns inget annat på google)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe

fast är iaf rätt program 
om jag inte gör det kmr jag inte få mitt IB diplom :/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga Anders om tips Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken linje går du på? Så jag vet vilken jag inte ska välja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, trodde det var en klassisk uppsats du skulle skriva :/ det där ser ju mer ut som ngt projektarbete som tar lång tid att göra... Varför känner du mkt press? Kan du inte fråga någon som kan det där? Förstår inte riktigt vad du ska göra; olika arbeten eller bara en uppsats-liknande text? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: Vilken linje går du på? Så jag vet vilken jag inte ska välja.

Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Vilken linje går du på? Så jag vet vilken jag inte ska välja.

haha IB programmet. HÅLL DIG BORTA! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Point out opportunities for exploring mathematics in everyday syllabus work.

Give students opportunities to practise mathematical writing.

Familiarize students with available technology.

Låter ju som det jag tipsade om att du kunde skriva om. Tillämpa ca 3 sidor till det. Eller blir det för mkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: IB programmet

Har en kompis som går International business management på högskolan... 180 hp. Är inte det typ samma sak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:
Oj, trodde det var en klassisk uppsats du skulle skriva :/ det där ser ju mer ut som ngt projektarbete som tar lång tid att göra... Varför känner du mkt press? Kan du inte fråga någon som kan det där? Förstår inte riktigt vad du ska göra; olika arbeten eller bara en uppsats-liknande text? 

heh, första utkast ska va klart nästa vecka... och är ej ett projektarbete vi har inte sånt på ib, man ska bara förstå sig på matte på en djupare nivå och shit.... jag känner press för att jag vill få bra poäng så att jag kan få högsta betyg i matte på mina finals, om jag inte får bra på detta kan jag int få en sjua på slutproven=sämre overall poäng på mitt diplom=kanske inte kmr in på uni i london :'( 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Point out opportunities for exploring mathematics in everyday syllabus work.

Give students opportunities to practise mathematical writing.

Familiarize students with available technology.

Låter ju som det jag tipsade om att du kunde skriva om. Tillämpa ca 3 sidor till det. Eller blir det för mkt?

mmm fast detta är det läraren ska/borde ha gjort innan vi började skriva ist fick vi bara ett exempel och så sa han sätt igång... 


   
SvaraCitera