Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag sluta röka


Ämnesstartare

Har funderat kring det här riktigt länge nu,jag är 16år och har rökt i 3år.
Vill verkligen sluta,men det är riktigt svårt!
Mina föräldrar vet att jag röker,dom är inte dumma.
Men pappa säger inget,och mamma brukar avslöja mig ibland och så brukar vi bråka just eftersom att jag säger att jag inte röker.
Berättar jag att jag röker,kommer hon bli arg...
Vet inte direkt hur hon kommer reagera.
Vad ska jag göra??


   
Citera
Ämnesstartare

Rök elcigg ett tag och sen rök mindre och mindre varje dag. 

Annars kastar du alla och sen köp nicorette (stavas det så?).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elcigg,hjälper verkligen inte! Har försökt! 
Har försökt sluta röka,men det är riktigt svårt!!Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med viljestyrka och självdisciplin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BaraaKiki:
Elcigg,hjälper verkligen inte! Har försökt! 
Har försökt sluta röka,men det är riktigt svårt!!Ledsen

Har bara hört att det ska fungera men kanske inte för alla. Kan rekommendera några metoder men då kommer jag bli bannad igen. 

Har du testat munspray eller sånt där snus (inte vanligt snus eftersom det innehåller mycket mer nikotin)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
Med viljestyrka och självdisciplin
Hoppas jag lyckas!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den enda lösningen är nog bara att ge fan it. 
Alternativt köpa nicotin-plåster etc. Varför började du? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BaraaKiki: jag är 16år och har rökt i 3år

Då har du ändå rökt i ganska "kort" tid (jämför med dom som hunnit röka i 20-40 år). Passa på att sluta nu innan mer tid hinner gå. Turerna kring hur man slutar röka är många, dock tror jag att olika saker funkar olika bra på olika personer. Ja, vissa har viljestyrka och självdisciplin att bara sluta när dom vill. För andra är det e-cigg som gäller. Sen finns det dom som byter rökningen mot snus och vissa av dessa trappar gradvis ner snuset och slutar med nikotin helt. Nikotinplåster kostar en del och allra mest tror jag munsprayen för att sluta röka kostar.

Om du ska testa plåster eller spray så behöver du nog någon som hjälper dig ekonomiskt med detta - för att inte nämna att det är 18-årsgräns på detta. I bästa fall är dina föräldrar villiga att hjälpa dig att sluta röka (det borde dom ju vara) och kan då även köpa det du nu vill testa. Om dom inte vill/kan så vet jag inte vad du har för alternativ.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta bara. Det är inte heroin. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara att bestäma sig.


   
SvaraCitera
Cobrak

lakebeach:
Det är bara att bestäma sig.

Bara och bara, lättare sagt än gjort.

TS: Fråga dig själv varför du började röka först och främst. Hittar du roten i problemet är det lättare att följa vägen upp till ändelsemålet.


   
SvaraCitera

Punda:
Med viljestyrka och självdisciplin

Detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:

Bara och bara, lättare sagt än gjort.

TS: Fråga dig själv varför du började röka först och främst. Hittar du roten i problemet är det lättare att följa vägen upp till ändelsemålet.

Jag är jag visserligen inte så dum att jag testat att röka, men jag är övertygad om att det mesta som är genomförbart rent praktiskt är simpelt att klara av om man verkligen bestämmer sig för att genomföra saken i fråga. Drivkraften måste finnas där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lakebeach:

Jag är jag visserligen inte så dum att jag testat att röka, men jag är övertygad om att det mesta som är genomförbart rent praktiskt är simpelt att klara av om man verkligen bestämmer sig för att genomföra saken i fråga. Drivkraften måste finnas där.

+1


   
SvaraCitera

Du har inte ens rökt länge , om du fortsätter röka så blir de bara svårare med åren , sen har du all skit , kol astma osv .
bättre och bara säga nej till rökningen , suget släpper efter en vecka eller två . Q


   
SvaraCitera