Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag sluta röka


Cobrak

lakebeach:

Jag är jag visserligen inte så dum att jag testat att röka, men jag är övertygad om att det mesta som är genomförbart rent praktiskt är simpelt att klara av om man verkligen bestämmer sig för att genomföra saken i fråga. Drivkraften måste finnas där.

Det kan dock ligga känslor bakom de utförda handlingar som försvårar situationen. Drogen i sig är enbart ett symptom, det är orsaken till den som är utgångspunkten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan kanske testa UMO:s fimpa-app?


   
SvaraCitera

Berätta för någon som du känner att du kan vara 100% ärlig mot att du vill sluta och se till så att den personen kan peppa/hjälpa dig. Det är lättare att sluta om man får hjälp Glad


   
SvaraCitera

Sackta men säkert minska en halv sig varje dag om det är riktigt svårt minska en hel cigg pär vecka


   
SvaraCitera

Jag slutade röka för ett och ett halvt år sedan ungefär, efter ca 7 års bruk. Brukar tjata om denna boken, men den var rätt mycket av en ögonöppnare för min del kring den psykologiska hjärntvätten man utsätter sig själv för och hur man blir av med den:  https://books.google.se/books/about/Äntligen_icke_rökare.html?id=koQEAwAAQBAJ&hl=sv


   
SvaraCitera

S3ON:
Sluta bara. Det är inte heroin. 

Såklart jämför du med en tung jävla drog. Trött
För övrigt spelar det ingen roll vilken drog det är, bakom varje sug finns en känsla om inte flera sådana och de behöver bearbetas först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pundarjävel:

Såklart jämför du med en tung jävla drog. Trött
För övrigt spelar det ingen roll vilken drog det är, bakom varje sug finns en känsla om inte flera sådana och de behöver bearbetas först.

Jag slutade bara sådär.


   
SvaraCitera

S3ON:

Jag slutade bara sådär.

Alla är dock inte som dig.


   
SvaraCitera