Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag ta kontakt? är så blyg


mynona

Lär känna honom stegvis på Facebook om du är blyg[y]. Men försök att inte få för dig att han är snäll och välmenande utan att känna honom först. Det kanske han inte är. Så ta kontakt på Facebook bara. Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

visst han kan gilla ditt utseende också. ni verkar ha ca 0 gemensamt. du är blyg och vet inte om han är blyg eller ointresserad. Dock kan ni ju skaffa er lite gemensamt. Börja snacka med honom, det kommer bli stelt ett tag först, kanske släpper det så småningom?

Vill bara poängtera att hans sätt att undvika att se dig inte nödvändigtvis har sin grund i att han gillar dig på något sätt, han kan också bara tycka det är pinsamt att den han tittar på ser att han tittar. Men man vet aldrig, gogogo [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju kommentera lite på FB till å börja med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Vill bara poängtera att hans sätt att undvika att se dig inte nödvändigtvis har sin grund i att han gillar dig på något sätt, han kan också bara tycka det är pinsamt att den han tittar på ser att han tittar. Men man vet aldrig, gogogo

jag sa aldrig att han tyckte om mig. bara att jag vet att han har sett mig när han kollar bort sådär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jjjosse:

jag sa aldrig att han tyckte om mig. bara att jag vet att han har sett mig när han kollar bort sådär

ah. Dock behöver han ju inte ha lagt märke till dig, jag själv gör så jämt i skolan utan att komma ihåg vem jag kollade bort ifrån [crazy]

Känner att jag inte är så supportive. Förlåt.


   
SvaraCitera

Som flera andra sagt, börja lite smått med facebook.


   
SvaraCitera

jjjosse:

Jag skiter i det här. Det känns bara som ni vill få mig att må dåligt.

Skicka bild så kan vi bestämma om det är värt att satsa. JA, du ska alltså fota honom i smyg [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg hej när du ser honom. Det kanske är lite pinsamt om du är blyg, men vad är det värsta som kan hända? Han kanske inte svarar, men du har vågat göra något du egentligen inte vågar.

Och om han svarar så kanske det startar ett samtal [wink]


   
SvaraCitera

Det du gör är att du överanalyserar lätta saker tills du inte kan göra de längre din hjärna är din fiende här.

Fundera inte på "vad händer om han inte gillar mig, är jag snygg idag, vad ska vi prata om, tänk om han har flickvän, shit jag har glömt att raka benen osv osv osv

Sluta tänk och gå fram och säg hej om ni klickar så löser det sig om inte så är det hans förlust.

Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SurpriseButtsecks:

löser det sig om inte så är det hans förlust.

Hennes också. Har han flickvän (vilket han med 99% säkerhet har) så är det nog inte så stor förlust för honom.


   
SvaraCitera

Nonchalant:

Hennes också. Har han flickvän (vilket han med 99% säkerhet har) så är det nog inte så stor förlust för honom.

I verkligheten nej du har rätt men man ska inte ha sån negativ inställning.

Om man säger till sig själv att man är boss tillräckligt många gånger blir man tillslut boss.

True story


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SurpriseButtsecks:

I verkligheten nej du har rätt men man ska inte ha sån negativ inställning.

Min inställning är baserad på erfarenheter.


   
SvaraCitera

MoaGun:

Eller skulle det där vara kul på något sätt?

Japp


   
SvaraCitera

Någon sa att ts inte gillade honom, utan hans utseende. Jag vet inte alltså, om man ser någon som är speciell, då vet man typ det. Man bara vet att det är den personen. Finns gott om snygga människor lixom.

Det jag menar är att man kan gilla någon som person som helhet som vad nu fan de e man gillar fast än man aldrig pratat med varelsen:)!

Eller vad säger ni?


   
SvaraCitera

Är det mig? 🙂


   
SvaraCitera