Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag tackla detta?


Ämnesstartare

Hej alla där ute.

Vet inte om jag ska kalla detta problem eller vad jag ska kalla det.
Men Jag och min pojkvän har nu varit tsm i tre månader.
Vi har ett distans förhållande, ca 40 mil emellan oss. Allting är bra på helger, lov och när vi träffas, men när vi inte träffas så blir allting så annorlunda. Han kan helt plötsligt bli arg för minsta lilla sak. Han har berättat för mig vad hans tidigare tjejer gjort mot honom. och jag är rädd att han tror att jag ska göra samma sak som dem..
När det är någontong som jag vill prata om, som han drar upp så jag blir ledsen och jag vill reda ut det, så säger han " vill inte diskutera". eller något liknande.. men om han vill diskutera eller ha ett svar från mig och jag inte ger honom det så blir han jätte arg och gör en stor sak av det.. Ska jag säga att det är tillfälligt, att han bara vill ha makt över mig eller vad ska jag egentligen göra åt de?

Seriösa svar tack =)

Sara


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

han låter dum i huvvet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlös:

han låter dum i huvvet

Nej det är det sista han är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anybodycanlove:

Nej det är det sista han är.

Sa inte att ha va det.


   
SvaraCitera

Anybodycanlove:

men när vi inte träffas så blir allting så annorlunda.

Han blir väl svartsjuk


   
SvaraCitera

Han låter som en jobbig typ[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Han låter som en jobbig typ[n]

Nej faktiskt inte. de är bara de att jag tror att han är rädd och osäker.. han är faktiskt riktigt snäll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Han blir väl svartsjuk

Jo, men han har inget att vara svartsjuk över. men eftersom det är avståndet så kanske de är så


   
SvaraCitera

Anybodycanlove:

Nej faktiskt inte. de är bara de att jag tror att han är rädd och osäker.. han är faktiskt riktigt snäll

Jo det gör han.
okej


   
SvaraCitera

Anybodycanlove:

avståndet

Jag tror att han blir lätt avundsjuk av sig och avståndet är jobbigt. Han får väl skärpa sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Han får väl skärpa sig.

Jo jag försöker prata med han .. men de är inte alltid så lätt


   
SvaraCitera

Hemlös:

han låter dum i huvvet


   
SvaraCitera

Hemlös:

Sa inte att ha va det.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han är nog mest frustrerad. Om ni bor så långt ifrån varandra kan han kanske känna att han inte har någon "kontroll". Jag bråkade ganska mycket med min pojkvän när vi bodde flera mil ifrån varandra och det var så lätt att bara säga massa elaka saker i telefonen och sedan bara lägga på osv. Men det blir så när man är frustrerad och känner att man inte har någon kontroll över situationen. Det är ju även mycket lättare att reda ut saker och ting face to face än över telefonen och msn. Han behöver nog bara klura ut varför han blir sån, då kanske han lättare kontrollera sitt dåliga humör om han vet vad det är som påverkar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

258852:

Han är nog mest frustrerad.

Tack så mkt.. jag är inte ensam om att känna såhär.. jo jag tror det är lite så.. Allting fungerar så bra när vi träffas och så.. men han ska flytta hit om ca ett år så.. men hoppas att han snart förstår att det blir bråkigt

tack tack 🙂


   
SvaraCitera