Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag tänka, göra?


Ämnesstartare

Jag gör verkligen ingenting på dagarna. Går bara ut ibland för attjag "måste". Känner mig typ sjuk om jag är inne mer än tre dagar i sträck. Men när jag har varit ute tänker jag gud vad skönt nu kan jag vara inne några dagar igen. Det spelar ju egentligen ingen roll vad jag gör, om jag är ute eller inne eller vad jag gör.

Jag har sökt till en kurs men den börjar inte än på ett tag. Om jag ens ska läsa den, det vet jag inte ännu. Men jag hoppas det. Frågan är bara vad jag ska göra tills dess. Det är alltid såhär. Ibland vill jag börja på nåt, (för jag står inte ut med att bara vara hemma) men jag slutar alltid efter ett tag eftersom det inte ger mig något. Som när jag skulle gå på en annan kurs. Jag var där två gånger. Redan första gången kände jag mig utanför. Dom flesta kom dit med någon de redan kände, och sen när lektionen var slut gick de därifrån tillsammans. Det känns som att alla redan har sina liv.

Nån som känner igen sig eller kan ge mig råd? Vad ska jag göra? egentligen gav jag upp för längesen


   
Citera

kraamisz:

Det spelar ju egentligen ingen roll vad jag gör, om jag är ute eller inne eller vad jag gör.

klart det gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

klart det gör.

det känns inte så


   
SvaraCitera

kraamisz:

det känns inte så

Spelar ingen roll för andra. Men för dig gör de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Spelar ingen roll för andra. Men för dig gör de.

Vad är det som inte spelar någon roll för andra?


   
SvaraCitera

Det är aldrig för sent.
Det är livsfarligt att resonera så.


   
SvaraCitera

kraamisz:

Vad är det som inte spelar någon roll för andra?

Vad du gör.

Eller det mesta man gör bryr sig ingen om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Det känns som att alla redan har sina liv.

Äh, du är självklart inte ensam om att känna sådär. Det förstår du väl själv?

kraamisz:

Nån som känner igen sig eller kan ge mig råd? Vad ska jag göra?

Bara gör. Något som lockar. Bara gör. Det är den enda vägen ut ur det.

kraamisz:

egentligen gav jag upp för längesen

Ta tag i det igen då.


   
SvaraCitera

Har du inget att se fram emot på längre sikt? Något drömjobb eller så? Visst är livet jävligt tungt ibland men helt plötsligt så finner man ibland saker som får en att orka kämpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Det är aldrig för sent.

jag antar det

Macktorsken:

Vad du gör.

Eller det mesta man gör bryr sig ingen om.

okej..

antrax:

Äh, du är självklart inte ensam om att känna sådär. Det förstår du väl själv?

Det är säkert jättemånga som känner likadant.

antrax:

Bara gör. Något som lockar. Bara gör. Det är den enda vägen ut ur det.

Ja, jag får väl fortsätta med det.

antrax:

Ta tag i det igen då.

ja

El Guaje:

Har du inget att se fram emot på längre sikt?

Jo, men jag är trött på att hela tiden kämpa för något som ligger långt fram i tiden. Vet inte ens själv vad det är. Men jag antar att det är enda sättet.


   
SvaraCitera

Försök hitta någon form av rutin i vardagen. Går du icke i skolan? Eller har du inte ett jobb?

I vilket fall, bestäm typ att du ska gå upp kl 9. - gå en promenad eller nåt - ät frukost - sätt på datorn. Ja du fattar.

Kan låta ganska lamt, men det känns bättre tro mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Känner mig typ sjuk om jag är inne mer än tre dagar i sträck

Är inte kontigt. Man bör gå ut minst en gång om dagen. Frisk luft osv.
Men jag tror du själv vet svaret. Det är bara att sätta igång och göra saker. Ut med dig, nu!! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alohomora:

Försök hitta någon form av rutin i vardagen. Går du icke i skolan? Eller har du inte ett jobb?

Nej, jag går varken i skolan eller har jobb. Det blir det lätt så att man sover länge, går upp och gör inte så mycket. Men ibland försöker jag göra något, för jag blir så trött på mig själv. Jag tror att det blir bättre om man har en rutin, men jag vet inte om det hjälper så mycket ändå. Jag hade ju det när jag gick i skolan, men inte mådde jag bättre för det. Jag ska iaf gå ut snart. hoppas det känns lite bättre ikväll. Lite.

sötnos:

Det är bara att sätta igång och göra saker. Ut med dig, nu!!

Jag ska gå ut om några timmar. Och gå, jättelångt. Bara för att bryta den här vanan. Och så ska jag lyssna på musik jättehögt. Men det här med att göra saker..jag fyller ju bara ett tomrum. Jag behöver ju inte göra saker. Jag behöver människor. Men jag antar att jag måste ut för att över huvud taget stöta ihop med människor. Men det känns som att ingenting spelar någon roll. Alla som är ute har sina egna liv. Jag är bara en i mängden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

gå, jättelångt

En god ide!

kraamisz:

musik

Glad sådan! Inte deppig "oh-my-life-sucks-so-hard-kill-myself"-musik. [no-no]

kraamisz:

jag fyller ju bara ett tomrum

kraamisz:

Jag är bara en i mängden.

Tror inte det stämmer. Men om du känner att du inte gör något av värde, se till att göra det då. Skaffa ett jobb? Har du ett jobb är människor beroende av att du dyker upp när du ska och gör det du ska. Eller gör volonärarbete. Eller hjälp gamla tanter och gubbar över gatan. Vadsom! [cute]


   
SvaraCitera

sötnos:

Har du ett jobb är människor beroende av att du dyker upp när du ska och gör det du ska.

[y]


   
SvaraCitera