Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag träna?


Ämnesstartare

Hej jag är en kille på 15 år och har gymmat i ca två månader nu. Jag gymmar varannan dag ganska hårt. Kör 30 min kondition och ca 45 min styrka. Men det är så att jag vill också bränna fett såväll som bli starkare. Hur ska jag göra? Ska jag ge allt musklerna vill ha och deffa sen så fettet åker bort? Jag har inte mycket fett, en liten bulle på magen. Hur ska jag göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

Dextery357:

Ska jag ge allt musklerna vill ha och deffa sen så fettet åker bort? Jag har inte mycket fett, en liten bulle på magen. Hur ska jag göra?

ungefär så.. pumpa och bulka som fan under vintern sen kan du ju typ nu börja bränna fett om du vill va lite slimmad på beachen också, ligga på kaloriunderskott och sådär

annars äre väl rätt manligt med pumpade armar samtidigt som man ändå har en liten skuta till mage


   
SvaraCitera

Squatz


   
SvaraCitera

Dextery357:

Kör 30 min kondition och ca 45 min styrka

Om jag vore du skulle jag inte träna kondition på samma dag som styrka.

Prova att köra varannan gång eller nåt liknanade...


   
SvaraCitera

Helkroppsövningar. Till exempel knäböj, en av de bästa övningarna du kan göra. Marklyft, militärpress, stående rodd, pull-ups.


   
SvaraCitera

passaro:

Helkroppsövningar. Till exempel knäböj, en av de bästa övningarna du kan göra. Marklyft, militärpress, stående rodd, pull-ups.

Vilken gillar du bäst av marklyft och böj?


   
SvaraCitera

Homunculi:

Vilken gillar du bäst av marklyft och böj?

Knäböj. Helt enkelt pga att jag tycker att ja får ut mest av den; om den görs på korrekt vis dvs.


   
SvaraCitera

passaro:

Knäböj. Helt enkelt pga att jag tycker att ja får ut mest av den; om den görs på korrekt vis dvs.

Jag tycker att marklyft ger mer iofs för att man måste anstränga sig så jävla mycket på övningen jämfört med böj.


   
SvaraCitera

Homunculi:

för att man måste anstränga sig så jävla mycket på övningen jämfört med böj.

Jaså? Kör du tungt?


   
SvaraCitera

passaro:

Jaså? Kör du tungt?

Använder bälte på ettorna, så jag kör max.


   
SvaraCitera

145 kg med bälte om det var det du undrade.


   
SvaraCitera

Homunculi:

145 kg med bälte om det var det du undrade.

Ja. Undrar lite hur du menar att man måste koncentrera sig mer vid marklyft. Samt, varför använder du bälte?


   
SvaraCitera

passaro:

Ja. Undrar lite hur du menar att man måste koncentrera sig mer vid marklyft. Samt, varför använder du bälte?

Inte koncentrera, men anstränga sig.

Det är just för att man måste koncentrera sig mer på böj som man inte kan anstränga sig lika mycket, för om man råkar köra mer än vad man klarar på böj så haverar hela skiten, men på marklyft så åker den bara inte upp från marken.

Och bälte använder jag för att kunna prestera mitt max när bålen inte pallar, men benen grejar biffen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hur ska jag göra? Vill ju inte köra värsta dieten nu när man går i skolan (hällre vänta tills sommarlovet med det) utan nu vill jag helst bara pumpa på tills dess. Varför är det inte bra att köra kondition och styrka samma dag? Finns det något speciellt sätt att träna bort fett på?


   
SvaraCitera

Homunculi:

Och bälte använder jag för att kunna prestera mitt max när bålen inte pallar, men benen grejar biffen.

Är det inte bättre att träna upp bålen till den grad att den pallar vikten man för tillfället tränar med?

Homunculi:

Det är just för att man måste koncentrera sig mer på böj som man inte kan anstränga sig lika mycket,

Håller inte riktigt med där.


   
SvaraCitera