Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag träna?


Ämnesstartare

Jag är nog den mest otränade 14 åringen på jorden så därför ska jag börja träna på gym. Jag har aldrig tränat i hela mitt liv är knappt med på idrotten i skolan och jag rör nästan aldrig på mig. Min fråga är hur mycket jag ska träna i början, hur ofta, hur mycket och hur ska jag träna.Jag väger 55kg och är 171cm lång, jag har ingen rumpa så den vill jag träna men jag vill inte få så stora lår. Jag vill ha platt mage för just nu hänger den. Jag vill också tona upp mina armar och bröstmuskler och förbättra konditionen. Hur skulle ni rekommendera hur jag kan träna?
(Vill också tillägga att jag inte har en avsikt att gå ner i vikt av träningen, så länge jag blir nöjd med resultaten så bryr jag mig inte om hur mycket jag väger.)


   
Citera

Körde förut Stronglift 5x5, rekommenderar starkt!! Det är bara att google eller söka en videoklipp på yotube.

Om du vill också träna konditionen så kan du springa/jogga efter att ha kört stronglift 5x5 metoden... 

Annars kan du köra de traditionella cardio träningar... ingen jag rekommenderar dock..


   
SvaraCitera

Fokusera på helkroppsövningar och hur du utför dem, ex. knäböj och armhävningar. Du behöver inte vikter om du är nybörjare.


   
SvaraCitera
torg1

ang magmuskler så måste du springa/cykla bort typ allt fett du har på magen eftersom att fettet ligger över musklerna == musklerna syns ej. Med andra ord kan folk som är "tjocka" va jääävligt starka , de syns lixom inte på samma sätt som på en smalare person.


   
SvaraCitera