Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag våga ta första steget?


Ämnesstartare

Hejsan! Jag har ett litet problem, det är en tjej det handlar om. Jag vill verkligen lära känna den här tjejen och jag är lite småkär i henne kan man väl säga. Det hela började med att hon la till mig på facebook för några veckor sedan och att jag har sett henne i skolan vid olika tillfällen.

Vi har ganska mycket gemensamt när det gäller musik och fritid så att hitta något att prata om borde inte vara något problem, hon har även gillat ganska mycket som jag har skrivit på facebook.

Problemet är att jag har ingen chans att träffa henne och prata med henne på riktigt, de gånger jag ser henne i skolan är väldigt få och det är typ bara att vi går förbi varandra påväg till en lektion e.t.c.

Hur desperat och creepy framstår jag om jag försöker ta kontakt med henne över facebook till en början? Kanske skriva nån komplimang på någon av hennes statusar/bilder eller börja chatta med henne? Jag har inte hennes nummer eller nånting så facebook är väl den enda möjligheten jag har att prata med henne.


   
Citera

Börja chatta med henne. Var ärlig med att du vill lära känna henne och om ni har gemensamma intressen så borde inte det vara någonting konstigt. Om hon har lagt till dig på Facebook så är det verkligen ingenting konstigt att du skriver till henne.


   
SvaraCitera

Unguestme:

Jag har ett litet problem,

börja med ett hej, och sen låt det bara flyta på. lovar dig, det kommer inte bli bättre än bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, jag har bestämt mig, ikväll ska jag skriva med henne!

Jag undrar bara, hur ska jag göra det på bästa sätt? Ska jag öppna för en konversation direkt eller är det bättre att bara skriva ett enkelt ''hej'' än att skriva hej och en följdfråga?

Läget jag är rädd att hamna i är väl

- Hej

..Inget svar.


   
SvaraCitera

Sitter i exakt samma sits fast med det motsatta könet [wink]

Men för att hjälpa dig, tittar hon på dig ofta i skolan? Får ni ögonkontakt?
Jag som tjej, när jag gillar en kille kan jag verkligen råstirra på honom, lite åt det läskiga hållet, haha.
Det är bra att ni har gemensamma intressen & musik osv, kan ju vara enklare att hålla en konversation då.

Tycker inte att du ska "skriva en komplimang" på någon av hennes bilder, det kan bli lite creepy om du inte är säker på att hon är intresserad. Gilla istället nån status/bild så hon märker dig iallafall.
Sen kan du ju skriva till henne också, vad har jag inte aning. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo hon brukar titta mot mig ganska ofta, vissa gånger tror jag att hon är lite blyg och tittar bort när jag är i närheten men hon har gillat några av mina bilder och statusar den senaste tiden så hon är ju i alla fall medveten om att jag finns haha!

Egentligen så nu när jag tänker på det så kanske det är hon som väntar på att jag ska ta första steget, det var hon som la till mig utan att vi hade några gemensamma vänner på facebook, det var hon som började gilla mina statusar och nu så kanske hon vill att jag ska visa att jag vet att hon existerar också? [crazy]


   
SvaraCitera

Där svarade du ju på din egen fråga! Gå och ta kontakt med henne med detsamma, vad har du att förlora? rapportera hur det gick sen! [wink]


   
SvaraCitera

Jag har också ett litet problem. En snygg tjej men jag vågar inte prata med för att jag är rädd om hon skulle tycka om mig. Vågar knappt ens säga hej 🙁


   
SvaraCitera

Anura:

Jag har också ett litet problem. En snygg tjej men jag vågar inte prata med för att jag är rädd om hon skulle tycka om mig. Vågar knappt ens säga hej 🙁

Eller snarare ett stort problem [crazy] Någon som vet hur man ska övervinna denna "rädsla"? 😛


   
SvaraCitera

Anura:

En snygg tjej men jag vågar inte prata med för att jag är rädd om hon skulle tycka om mig.

Say what? fattar ingenting haha?


   
SvaraCitera

EbbaPersson:

Say what? fattar ingenting haha?

Jag menade att det finns en snygg tjej som jag har ögonen på men vågar ej ta kontakt med henne för att hon är väldigt Snygg [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pratade med henne igår (eller i förrgår blir det väl?), den dagen då jag sa att jag skulle skriva till henne i alla fall 🙂

Vi pratade i ungefär 2h och jag var hur stolt som helst att jag vågade ta kontakt med henne, att skicka iväg ett enkelt ''hej'' var bra mkt svårare än jag trodde och jag var sjukt nervös haha, men det kanske blir lättare med tiden.


   
SvaraCitera

Daska henne på röva när ni är på väg till lektion


   
SvaraCitera

Unguestme:

Pratade med henne igår (eller i förrgår blir det väl?), den dagen då jag sa att jag skulle skriva till henne i alla fall :)Vi pratade i ungefär 2h och jag var hur stolt som helst att jag vågade ta kontakt med henne, att skicka iväg ett enkelt ''hej'' var bra mkt svårare än jag trodde och jag var sjukt nervös haha, men det kanske blir lättare med tiden.

Bravo!! [bigcheers]


   
SvaraCitera