Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag visa en tjej att jag är intresserad?


Ämnesstartare

Har precis börjat gymmasiet och jag har hittat en tjej i min klass som jag tycker är söt och jag vill visa henne att jag är intresserad i henne.

Jag är en ganska blyg kille men när jag väl har brutit isen så tycker jag att jag blir väldigt mycket mindre blyg.

Jag vill lära känna henne på riktigt och jag är inte en sån där kille som bara är ute efter ett ligg, jag tycker sånt är respektlöst. 

Men grejen är att jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att visa henne att jag har ett intresse för henne. Sen så kanske det inte är läge alls att fokusera på sånt eftersom jag har mycket skolarbete nu, framförallt i matte. Men det är klart, jag ska inte använda det som en ursäkt för att undvika henne.

Sen så tror jag att hon inte tycker illa om mig eller hur man ska uttrycka det, det är ju en ganska obetydlig detalj men idag innan svenskan aå satte hon sig bredvid mig på en bänk, fast det fanns ju inga andra platser heller men hon verkade inte ha nåt emot att sitta bredvid mig, jag blev faktiskt lite generad när hon satte sig bredvid mig. 

Under lektionerna så händer det att vi liksom krockar med varandras blickar och jag blir så generad då mem hon verkar inte särskilt påverkad.  Sen så händer det att hon tittar åt mitt håll också och då känns det lite som om hon faktiskt tittar på mig. 

Men allvarligt, hur ska jag visa henne att jag gillar henne? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Prata med henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Prata med henne

Ja det är självklart men vad ska jag säga? 


   
SvaraCitera

Förväntade mig att inlägget skulle avslutas med "och btw, jag har en störning i hjärnan som hindrar mig från att kommunicera med andra människor annat än genom forumtrådar." 
Nu var det inte så och därför blev ditt problem betydligt lättare; testa att prata med henne.


   
SvaraCitera

Lazarus:

Ja det är självklart men vad ska jag säga? 

Försök hitta något... vad som helst.... allt är bättre än inget (okej kanske inte men du fattar)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:
Förväntade mig att inlägget skulle avslutas med "och btw, jag har en störning i hjärnan som hindrar mig från att kommunicera med andra människor annat än genom forumtrådar." 
Nu var det inte så och därför blev ditt problem betydligt lättare; testa att prata med henne.

Ja, jag ska försöka trots att jag är asblyg men det är förmodligen värst i början,  så är det med alla nya människor jag ska prata med, men med tjejer är jag extra blyg men det är nog helt normalt skulle jag tro. 


   
SvaraCitera

Lazarus:

Ja det är självklart men vad ska jag säga? 

"Hej" kan vara en bra start


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

"Hej" kan vara en bra start

Ja den slutsatsen kom jag fram till också. 


   
SvaraCitera

Lazarus:

Ja den slutsatsen kom jag fram till också. 

Vad är då problemet? Gå fram och säg hej nästa gång ni ses


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Vad är då problemet? Gå fram och säg hej nästa gång ni ses

Som man brukar säga, det är lättare sagt än gjort eller vad säger du? Rullar ögonen


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Om ni båda har Facebook så kan du lägga till henne? Om man inte vågar prata öga mot öga, så kan det underlätta att chatta med varandra till en början! Sedan kan ni säga hej till varandra i skolan och du kan fråga om något som har koppling till det ni chattat om, t ex "somnade du direkt efter att du loggat ut?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
Om ni båda har Facebook så kan du lägga till henne? Om man inte vågar prata öga mot öga, så kan det underlätta att chatta med varandra till en början! Sedan kan ni säga hej till varandra i skolan och du kan fråga om något som har koppling till det ni chattat om, t ex "somnade du direkt efter att du loggat ut?"

Det är en fin tanke men jag har gjort så förr och det slutade med att det inte blev nåt kan jag bara meddela. 


   
SvaraCitera

Visa kuken

Faller hon inte för det är det inget att hänga i granen. Rodnar


   
SvaraCitera
MR-ARK

Fråga på rasten har du snap? Antingen stannar du och väntar på svar eller går vidare... Hon fattar att hon gillar dig och du kommer få hennes snap innom kort 

Så gjorde jag Rodnar gick förbi min nuvarande tjej och sa "har du snap?" Gick vidare tittade bak och smilade... Senare på lunchen frågade hon om jag ville sitta med henne vilket jag ville och aa sa inte så mycket hon typ sa sitt nick på snap, och sen gick det vidare Hjärta
Nu har vi varit tsm lite innan sommarlovet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MR-ARK:
Fråga på rasten har du snap? Antingen stannar du och väntar på svar eller går vidare... Hon fattar att hon gillar dig och du kommer få hennes snap innom kort 

Så gjorde jag Rodnar gick förbi min nuvarande tjej och sa "har du snap?" Gick vidare tittade bak och smilade... Senare på lunchen frågade hon om jag ville sitta med henne vilket jag ville och aa sa inte så mycket hon typ sa sitt nick på snap, och sen gick det vidare Hjärta
Nu har vi varit tsm lite innan sommarlovet

Det var nog det mest originella sättet att göra det på som jag nånsin har hört


   
SvaraCitera