Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man berätta?


Ämnesstartare

Jag behöver hjälp av seriösa medlemmar.
Jag har blivit förälskad i en av mina bästa kompisar och har bestämt mig att berätta det för henne så det blir gjort. Jag är rädd för att detta kan förstöra vår vänskap. Men jag tror det kommer bli jävligt mycket värre om jag INTE berättar det. Eftersom jag tror jag börjar bli lite konstig med henne...

Nog för att jag gärna skulle ha ett förhållande med henne om hon ville det, men frågan är mer.

HUR ska jag erkänna mina känslor för henne? Ska jag ta det öga mot öga, ringa eller något annat sätt. Jag är rädd för att jag kommer bli väldig rädd och tystlåten om jag tar det öga mot öga. Men det lär ju vara det bästa sättet. Hur skulle ni göra?


   
Citera
Ämnesstartare

kirraha:

seriösa medlemmar

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Vet du om hon är lebb?

Om er vänskaps är tillräcklig starkt så kan ni fortfarnade vara vänner om hon inte känner det samma. Kasnke tar tid innan det blir som förr.

men jag tycker du ska köra på man lever bara en gång [y]


   
SvaraCitera

Du måste berätta för henne. Sådana här saker har en tendens att komma ut eller märkas ändå. Det är så sjukt mycket bättre om hon får veta det från dig. Hon kommer troligen uppskatta din ärlighet även om hon kanske blir förvånad. Du kommer aldrig få reda på vad hon tycker om du inte frågar. Lycka till!


   
SvaraCitera

kirraha:

HUR ska jag erkänna mina känslor för henne?

Frågan är kanske lite mer; hur vet du om du skulla klara av att fortsätta vara vän med henne om hon inte kan bekräfta sina känslor om dig? Att hon bara ser dig som en vän och inget mer? Har du tänkt tanken? Skulle du klara av en sådan så kallad "olycklig" kärlek? En kärlek du har som inte kan besvaras?

Jag vill ju inte förstöra något här. Det kanske visar sig att hon varit hemligt kär i dig men inte vet om eller vågat? (vill heller inte ge dig några falska förhoppningar)

Och är just frågan; skulle hon klara av att vara vän med dig med vetskapen att du har känslor för henne? Kommer hon klara av ett ständigt dåligt samvete att hon måste tänka på vad hon säger och gör för att inte behöva såra dina känslor?

Antingen så säger du det till henne och ser hur ni gör eller så försöker du bli av med känslorna. Svårt det där, men lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hellen:

Du måste berätta för henne

Fast om hon känner att deras vänskap kommer brista kanske det inte är värt det? Sådan känner man ju på sig.


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Fast om hon känner att deras vänskap kommer brista kanske det inte är värt det? Sådan känner man ju på sig.

Ja det är klart men som jag sa så kommer det nog ut på ett eller annat sätt. Om man börjar bete sig konstigt så borde hon ju börja fatta. Om man ändå inte vill vara kompis så kan man ju lika gärna ta chansen!

karnaa:

man lever bara en gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar jag fått. 🙂

Ja jag vet att hon haft tjej, men det är inte det som jag känner är
något problem. Självklart försöker jag ju inte visa det så mycket för henne, men säkert märks det lite på något vis.

Man lever bara en gång som du säger Karnaa, det var en väldigt drivande svar faktiskt. Men hur tycker ni jag ska ta upp det med henne då? Säga det rakt ut, få det överstökat eller försöka få fram det lite disrket? Jag gillar inte att skrika saker rakt ut, utan vill försöka få det stanna mellan oss så länge det inte innahandlar att vi faktiskt skulle bli ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hellen:

Ja det är klart men som jag sa så kommer det nog ut på ett eller annat sätt. Om man börjar bete sig konstigt så borde hon ju börja fatta. Om man ändå inte vill vara kompis så kan man ju lika gärna ta chansen!

sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är klart jag vill vara kompis, eller mer. Men jag tror att jag inte kommer förlora henne som kompis om jag berättar för vi är så tajta nu.

Men jag har bestämt nu hur jag ska berätta det för henne. Så det är
lugnt för mig nu. Tack för alla svar. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kirraha:

HUR ska jag erkänna mina känslor för henne? Ska jag ta det öga mot öga

Gör det så fort som möjligt innan det är försent [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera