Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man bli riktigt bra på något?


Ämnesstartare

Tja!Rullar ögonen
Jag undrar som ni ser i rubriken Hur man blir riktigt bra på något asså typ som Sara Sjöström i simning eller Zlatan på fotboll, hur gör man det? Jag vet att det handlar mycket om att verkligen vilja något också men jag vill verkligen bli bra  på så jävla mycket men när jag blivit typ lite halvt bra så tröttnar jag alltid på det typ och börjar på nåt nytt så irriterande.
Please skriv vill verkligen veta 


   
Citera

fortsätt göra grejen samtidigt som du tänjer på gränserna för hur det ska utföras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

huhh:
fortsätt göra grejen samtidigt som du tänjer på gränserna för hur det ska utföras

Men om man tröttnar på det så jävla lätt så e de jätte jobbigt att fortsätta


   
SvaraCitera

pommes045:

Men om man tröttnar på det så jävla lätt så e de jätte jobbigt att fortsätta

japp


   
SvaraCitera

Dom säger väl att man skall lägga minst 10 000timmar på någonting för att bli riktigt begåvad. Lycka till! Galen


   
SvaraCitera

10 000 timmar tar det att bli ett proffs på något, så kämpa!


   
SvaraCitera

Lee Woo-Jin:
Dom säger väl att man skall lägga minst 10 000timmar på någonting för att bli riktigt begåvad. Lycka till! Galen

Du hann före mig :/


   
SvaraCitera

kanske stämmer med 10.000 för o bli pro men tar bara ca 20 timmar att bli hyfsad på nåt...typ.. varierar ju mellan hjärnkirurgi och hoppa hage


   
SvaraCitera

Med hjälp av självdisciplin.


   
SvaraCitera

har snart spelat sims 4 i 10 000 timmar. Är snart profs Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:
Med hjälp av självdisciplin.

Vad e självdisciplin


   
SvaraCitera

pommes045:

Vad e självdisciplin

När man väljer att göra jobbiga saker för att man vet att man borde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:

När man väljer att göra jobbiga saker för att man vet att man borde.

Okej 


   
SvaraCitera

Marsbrud: Du hann före mig :/

hihi MrLee the party pooper. Mycket glad


   
SvaraCitera

Övning ger färdighet, som ordspråket lyder. Har man problem med att hålla igång övningen är det självdisciplin som gäller. 

När jag körde LoL seriöst satt jag och spelade i princip hela min lediga tid, varje dag. Tog väl nästan 3 000 timmars gametime innan jag nådde diamond. 


   
SvaraCitera