Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man smsa?


Ämnesstartare

Okej, nu har jag nog världens fråga, som har tagits upp en miljard gånger tidigare men jag vill ha nya och era åsikter.
Hur ska man skriva ett sms på rätt sätt? Hur gör man för att inte bli jobbig? Hur spelar man svårflörtad?

1. Hur vill du att en kille/tjej som är intresserad av dig ska vara på sms? Framåt/svårflörtad/mm?

2. Hur är du om du ska smsa personen du är intresserad av?

3. En kompis svarar inte på ett sms du skickat. Skickar du flera eller slutar du?

4. Du vill vara svårflörtad men ändå vill du att din mottagare ska fortsätta smsa med dig. Vad skriver du?

5. Du vill bli av med någon som smsar dig, vad skriver du?
Svarar du inte alls?

Detta är det jag har problem med, har ni samma? Svara så att jag kan se hur ni tänker 🙂


   
Citera

killenkillen_:

Hur spelar man svårflörtad?

Låt bli.

killenkillen_:

1. Hur vill du att en kille/tjej som är intresserad av dig ska vara på sms? Framåt/svårflörtad/mm?

Framåt.

killenkillen_:

2. Hur är du om du ska smsa personen du är intresserad av?

Hej. Gillar dig! Vill du ses?
(Överdriver inte, skriv det!)

killenkillen_:

4. Du vill vara svårflörtad men ändå vill du att din mottagare ska fortsätta smsa med dig. Vad skriver du?

Att vara svårflörtad är det dummaste som finns.

killenkillen_:

5. Du vill bli av med någon som smsar dig, vad skriver du?
Svarar du inte alls?

Beror på hur jobbig personen är. Skriver jag att jag är upptagen utan att förklara varför eller fråga om ett annat datum så litar jag på att man hajar hinten.


   
SvaraCitera

Om man vill vara riiiiiiktigt svårflörtad så kan man gå runt på en fest och fråga: "Känner du [personen man raggar på]?". [blush][blush][blush][blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

killenkillen_:

1. Hur vill du att en kille/tjej som är intresserad av dig ska vara på sms? Framåt/svårflörtad/mm?

Precis som vanligt, alltså som personen är i verkligheten.

killenkillen_:

2. Hur är du om du ska smsa personen du är intresserad av?

mig själv

killenkillen_:

3. En kompis svarar inte på ett sms du skickat. Skickar du flera eller slutar du?

Antar att persone har viktigare saker för sig än att mippla med telefonen och väntar

killenkillen_:

4. Du vill vara svårflörtad men ändå vill du att din mottagare ska fortsätta smsa med dig. Vad skriver du?

Jag vill ej vara korkad.

killenkillen_:

5. Du vill bli av med någon som smsar dig, vad skriver du?
Svarar du inte alls?

Svarar som det är

Men det är bara antaganden


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Om man vill vara riiiiiiktigt svårflörtad så kan man gå runt på en fest och fråga: "Känner du [personen man raggar på]?".

Busted. [blush][blush][blush][blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Busted. [blush][blush][blush][blush][blush][blush]

Du vet att du är snyggaste mannen på jorden va? [love]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Du vet att du är snyggaste mannen på jorden va?

Haha charmören. [blush] Det jag ordagrant skrev till L. Ö. när jag såg att hon kände dig var "Hur tusan känner du A Ö**!? Han är nog den vänligaste och mest genuina människa jag har träffat". [blush][blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Haha charmören. [blush] Det jag ordagrant skrev till L. Ö. när jag såg att hon kände dig var "Hur tusan känner du A Ö**!? Han är nog den vänligaste och mest genuina människa jag har träffat". [blush][blush][blush][blush]

Höhö. [blush][blush][blush][blush] Det bästa med att ha man crush på dig är att det inte kommer bli mer än så, vilket är sjukt bra. [blush][love] MVH Trött


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Höhö. Det bästa med att ha man crush på dig är att det inte kommer bli mer än så, vilket är sjukt bra. MVH Trött

Hehe vem vet. [wink][wink]

Dold text: Nä det blir nog inte mycket mer än så. Ormgrop om tillfälle ges kanske. :$


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Hehe vem vet. [wink][wink]

Jag vet. [cute]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Jag vet.

Sschhhh. [no-no]


   
SvaraCitera

killenkillen_:

1. Hur vill du att en kille/tjej som är intresserad av dig ska vara på sms? Framåt/svårflörtad/mm?

Det beror på hur personen är i vanliga fall. Det bästa är väl en mix, inte för framåt men inte heller dryg.

killenkillen_:

2. Hur är du om du ska smsa personen du är intresserad av?

Jag skriver det jag tänker. Det vore inte så kul ifall intresset faller för någon man låtsas vara.

killenkillen_:

3. En kompis svarar inte på ett sms du skickat. Skickar du flera eller slutar du?

Jag brukar inte fortsätta skicka sms om jag inte får svar. Är det något viktigt jag vill säga så ringer jag upp.

killenkillen_:

4. Du vill vara svårflörtad men ändå vill du att din mottagare ska fortsätta smsa med dig. Vad skriver du?

Något som går att fortsätta diskutera, t.ex meningen med livet eller något helt slumpmässigt.

killenkillen_:

5. Du vill bli av med någon som smsar dig, vad skriver du?
Svarar du inte alls?

Jag försöker att svara så personen förstår att jag inte vill fortsätta smsa, går inte budskapet fram så svarar jag inte.


   
SvaraCitera

Skicka iväg ett gulligt sms till mig, 0708884418  🙂

Malin


   
SvaraCitera