Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man svara på destruktiv kritik?


Ämnesstartare

Hur ska man svara på okonstruktiv kritik? Kritik som inte innehåller förslag på förändring Skeptisk

Bara att ignorera? Skeptisk


   
Citera
Ämnesstartare

diskussion, följt av eventuellt mord (om inget konstruktivt framkommer) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror väl lite på vad det gäller. Om det skulle gälla mig som person och min personlighet, mitt utseende, min utbildning eller om någon har åsikter om min ostädade lägenhet eller otvättade bil. Men tar man illa upp så är det nog bättre att ignorera. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

självmord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snäll Psykopat: Bara att ignorera?

Ja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet:
Det beror väl lite på vad det gäller. Om det skulle gälla mig som person och min personlighet, mitt utseende, min utbildning eller om någon har åsikter om min ostädade lägenhet eller otvättade bil. Men tar man illa upp så är det nog bättre att ignorera. 

Ja pratar självklart om politik Tumme upp Att dem flesta inte har något konstruktivt att säga, kritik som är avsedd att minska kritikvärdet genom att kritiken innehåller förslag på förändring , utan bara säger det för att säga det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snäll Psykopat: Ja pratar självklart om politik Tumme upp Att dem flesta inte har något konstruktivt att säga, kritik som är avsedd att minska kritikvärdet genom att kritiken innehåller förslag på förändring , utan bara säger det för att säga det.

Aaahhhh... du syftar ENBART på politik!?? Det är ju ett sådant bråddjupt ämne som man kan hålla på att diskutera i evigheter och ändå inte kan komma till någon lösning. Deltog mycket i politiska diskussioner här på UM när jag registrerade mig för lite drygt ett år sedan. Men, hur ska jag uttrycka det - diskussionerna ballade oftast ur.  Ledsen
Nu har jag rest jorden runt ett år och har nyligen kommit hem till Sverige igen. Gör ett "gästbesök" på UM för att känna av vibbarna.   Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet: du syftar ENBART på politik!

Nej Glad


   
SvaraCitera
Exner

Snäll Psykopat:
Hur ska man svara på okonstruktiv kritik? Kritik som inte innehåller förslag på förändring Skeptisk

Bara att ignorera? Skeptisk

Kan du ge exempel på sådan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror väl på hur man känner just då. Det kan väl vara skönt att säga ngt i affekt ibland men annars kan man ju bara skita i det. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Svarar inte alls.


   
SvaraCitera

Snäll Psykopat:
Hur ska man svara på okonstruktiv kritik? Kritik som inte innehåller förslag på förändring Skeptisk

Bara att ignorera? Skeptisk

Förutsatt att det inte bara är ovett så gör ett ärligt försök att förstå och se om kritiken har något kött på benen. Om du kommer fram till att kritiken är grundlös så försök förstå hur/varför missförståndet uppstod, om du kommer fram till något så får du bedöma om det är värt att ändra/tänka på, annars: ignorera. Om kritiken har grund och du känner att det är värt det, anpassa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får alldeles för lite sådan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Svarar inte alls.

Men om andra tar den destruktiva kritiken, kritik som är avsedd att förlöjliga det man riktar kritiken emot, sant eller inte som sanning Skeptisk

Exner:

Kan du ge exempel på sådan?

nej


   
SvaraCitera
Exner

Snäll Psykopat:

nej

För att du inte kan eller för att du inte vill/orkar?


   
SvaraCitera