Aviseringar
Rensa alla

Hur ska vi kunna bättra våret sexliv?


Klä ut dig till en clown


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ajyprah:

Vem ville förlova sig? Det känns mer som ett sätt att känna sig trygg än att faktiskt anstränga sig i förhållandet

Vi båda, men han frågade. Nu ska vi flytta ihop om 2 veckor

Chi Huang Ti:

Klä ut dig till en clown

Varför?


   
SvaraCitera

iidaae:

Varför?

killar tkr det är sexigt


   
SvaraCitera

iidaae:

har varit tillsammans i 7 månader förlovade i 4 månader.

iidaae:

Nu ska vi flytta ihop om 2 veckor

menguuuuu lugna neer eeerrrr


   
SvaraCitera

med tanke på att du vill flytta ihop låter det som att du tycker att det är ok att knulla mindre än en genomsnittlig mormor


   
SvaraCitera

STORM:

menguuuuu lugna neer eeerrrr

Min syrra och hennes pojkvän är likadana. De har känt varandra ungefär lika länge och har redan flyttat ihop i princip. Förstår mig inte på sådant.


   
SvaraCitera

iidaae:

Vi båda, men han frågade. Nu ska vi flytta ihop om 2 veckor

Skaru inte ha barn också


   
SvaraCitera
kachin

Men vafan, de får väl flytta ihop om de känner att det är rätt för dom.

Prata med honom om hur du känner. Det är säkert något han tänker på med.
Så kan ni prata ut om det. Anklaga inte eller något sånt utan säg bara vad du känner. Kommer säkert kännas mycket bättre sen [smile]


   
SvaraCitera

Jag har sama problem tjejen vill typ 2 gånger i väkan och jag vill varge dag


   
SvaraCitera

iidaae:

Jag försöker ofta att få han att vilja ha sex men han säger alltid att han är trött eller inte har lust.
Någon gång har ju det lyckats och då har vi haft sex. Men det är alltid samma, jag överst och han unders. Han vill aldrig testa något nytt för han orkar inte. Men han vill att jag ska suga av han och smeka på honom och massera. Men aldrig att han gör sånt på mig.

Sex måste bygga på ömsesidig lust, annars är det inte okej. Så pressa honom inte om han inte har lust, om du nu gör det. Släpp det bara, press skapar bara dåliga spänningar som motverkar sitt syfte. Och när ni har sex så ska han vara lika engagerad som du, funkar inte om en är aktiv och en bara tar emot.

Sen vad det beror på, svårt att säga. Det behöver inte vara nåt särskilt, ibland har man sina perioder. Eller så är det en del som inte funkar så bra i hans liv och/eller er relation. En del tyder på det. Att ni inte tycks kunna prata känslor med varandra ansikte mot ansikte är ju ett minst sagt dåligt tecken. Att han är så svartsjuk också.

Hur mycket kvalitetstid har ni med varandra? Alltså när ni är helt lediga och avslappnade och inte har några måsten eller håller på med något särskilt utan bara är med varandra? Samtalar, småpratar, kramas?

Det är ju fundamentet för varje bra relation, den tid måste man skapa sig om man inte har den. Det måste ha högre prio än att jobba, festa eller vad det nu kan vara.

Ska dock säga att det aldrig funkar att kritisera en partner. Typ säga "måste du jobba så mycket" eller ännu värre "måste du vara så..." sån kritik är bara skadligt.
Ta ansvar. "Jag upplever att vår relation fungerar så bra just nu, jag vill ädnra på det". Var personlig, tala från hjärtat. "Jag skulle bli glad om vi kunde ha mer tid tillsammans, bara du och jag". Om det är så du känner.


   
SvaraCitera