Aviseringar
Rensa alla

Hur skadligt är vaccinet mot svininfluensan egentligen?


jag är rädd för dig


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

jag är rädd för dig

Var inte rädd för
LIVET
LIVET
LIVET
LIVET
LIVET


   
SvaraCitera

måste verkligen vara kul att vara dej[smile]


   
SvaraCitera

asså jag fattar verkligen inte hypen kring svininfluensan!

det är till och med lindrigare än en vanlig influensa. man har lite feber och hosta i två dagar och sedan är det över.


   
SvaraCitera

Vaccinet är uppbyggt på samma sätt som det vanliga vaccinet mot säsongs-influensa. Det är inte värre än så.

Hela den här hysterin om biverkningar är nonsens och humbug, det kommer förmodligen från samma aktörer som i allmänhet är emot vaccinationer.

Det är dessutom skillnad på 1976 och 2009.

Edit: den var visst baserad på tidigare vaccinet mot fågelinfluensan, samma "skal".


   
SvaraCitera

Arthur89:

Gissa varför myndigheterna vill att vi ska vaccinera oss? Det är ingen konspiration

Nej, det är en allmän, erkänd metod att skydda en population från smitta. Massvaccinering skyddar inte bara oss svenskar, som blir vaccinerade, utan även de som kommer hit ovaccinerade.
Ett virus har väldigt svårt att överleva och bita sig fast hos en population där samtliga är immuna.

Inget konstigt, det är i alla fall vad lärarna på Sahlgrenska akademien lär ut.


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

asså jag fattar verkligen inte hypen kring svininfluensan!det är till och med lindrigare än en vanlig influensa. man har lite feber och hosta i två dagar och sedan är det över.

men fattah blir 5 miljoner svenskar hemmaliggande samtidigt så kommer hela sverigeh kollapsa end of the world !!11!!111


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Jaha.

Där ser man.

[n]


   
SvaraCitera

Arthur89:

men fattah blir 5 miljoner svenskar hemmaliggande samtidigt så kommer hela sverigeh kollapsa end of the world !!11!!111

ja men nu har man en högsta siffra på 400 000 svenskar och det är lite mindre än 5 miljoner osm du har fått för sig.

och detta är bara värsta scenario, antagligen så kommer det inte att hända speciellt mycket alls, men klart man måste förbereda sig på att många kan bli sjuka.


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

ja men nu har man en högsta siffra på 400 000 svenskar och det är lite mindre än 5 miljoner osm du har fått för sig.

Den siffran gäller MED vaccination.
In any case vem fan bryr sig.. Har redan haft den nya influensan och var lite sjuk några dagar samt hade svårt att andas - men dog gjorde jag inte
[bigsmile]

Postlapsaria:

men klart man måste förbereda sig på att många kan bli sjuka.

Anarki for the win.
Jesus - den första sanna anarkisten!
Alla ska få vara fria att göra vad de vill så länge det inte inskränker andras frihet
!
Jesus, smart filur.


   
SvaraCitera

Arthur89:

Jesus, smart filur.

skojar du?


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

skojar du?

Varför skulle jag?
Han förespråka fred, att man skulle vara schyssta med varandra och helade folk med olika mediciner(bla cannabis) han lärt sig använda från sitt besök i Indien där han lärde känna Buddha och fick sina idéer.

Men Rom vann ju..
Rom som senare skulle komma att skapa en egen religion "baserat" på Jesus och som handlade om kontroll.


   
SvaraCitera

Arthur89:

Varför skulle jag?

Hela grejen med jesus osv är bara rippat direkt från egyptisk kultur och tro på olika gudar.


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Hela grejen med jesus osv är bara rippat direkt från egyptisk kultur och tro på olika gudar.

enligt vems tolkning av jesus?
[blush]


   
SvaraCitera