Aviseringar
Rensa alla

Hur skär man sig själv?


Ämnesstartare

Tyrael:

Om någon här "skiter runt" så är det du, du verkar vara en person med många idéer men inte fan kan du googla, det är en sak som är säkert.

Jag prövade på att googla, men tänkte fråga Ungdomar.se .
Och jag skiter inte runt för i helvete!
Ifall ni ska fucka runt såhär så kan jag lika gärna skita i att kolla upp det och bara rakt hoppa in i att dra skiten över mitt i armen.
Det låter väll bättre eller?
Då slipper ni scrolla igenom denna hemsida och trycka på knappar. Jag sparar väll er tid och energi då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregud, det hjälper inte att skära sig någonstans, tro mig. Du utvecklar bara ett självskadebeteende och till slut kommer det vara en vana, tro mig om du vill eller inte men jag vet hur det är. Jag har själv skurit mig och man ska inte göra det. Det är ingen lösning på problem, det är bara en flyktväg. Kvittar om du blivit misshandlad hemma eller blir utskälld, skaffa hjälp, prata med socialen. Tyvärr så växer många barn upp med föräldrar som missbrukar och det är inte barnens fel, även fast vi tror att det är det när vi är små. Skär dig inte, snälla. Prata med en vän om dina problem och försök att lösa dina problem. Snälla, vad du än gör, skär dig inte.

Kram.


   
SvaraCitera

Det hjälper, visst. Men efteråt blir de så jävla mycket värre. Du kan inte skära dig någonstans på kroppen utan att riskera att förblöda eller att förstöra senor och muskler. Det är en risk man tar varje gång och det är INTE värt det!

Släng iväg ett pm om du vill snacka. Har en massa tips på vad du kan göra istället. För du vill verkligen, VERKLIGEN inte ha ett självskadebeteende. För det kommer du garanterat utveckla om du skär dig.

Som en mycket smart person sa:

mathildaah:

Snälla, vad du än gör, skär dig inte.


   
SvaraCitera
time
 time

Det är inte tillåtet att tipsa folk om hur de ska gå tillväga för att skada sig. De som länkat eller tipsat på något sätt har tilldelats varningspoäng. Låser tråden tills vidare.


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden låst


   
SvaraCitera