Aviseringar
Rensa alla

Hur skaffar du nya kompisar?


Ämnesstartare

I min nuvarande klass så skulle jag nog inte säga att jag är med någon riktigt på min fritid
Jag har inte så många kompisar även om jag vill det, men det känns svårt ibland att hitta någon.

Har ni lätt för att hitta kompisar, hur gör ni, känns det bra, vad brukar ni snacka


   
Citera
Ämnesstartare

Det gör jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Det gör jag inte

Vad tycker du är svårt med att få nya kompisar, eller du kanske inte vill?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SHkid:

Vad tycker du är svårt med att få nya kompisar, eller du kanske inte vill?

Är inte överdrivet social och är inte alltför intresserad av att träffa nya människor


   
SvaraCitera
kachin

man pratar med de man gillar att prata med som gillar att prata med en och sen har man sex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Det gör jag inte


   
SvaraCitera

Visar mig.


   
SvaraCitera

Har märkt att jag den senaste tiden fått nya vänner genom att helt spontant hoppat in i deras konversationer när de suttit och pratat i matsalen/gymmet/affären för att jag absolut inte kunnat hålla mig och absolut varit tvungen att flika in med vad jag tycker om det de pratat om. Har förstås till en början fått en fundersam blick men folk blir faktiskt glada när man vågar prata med dem fastän man inte känner varandra.

Så ifall du vill ha tips: Ut och kompisragga på folk du tycker verkar coola/intressanta/har saker att säga som tilltalar dig. Ut på fältet och var inte rädd! Det finns nog mer än tusen anledningar till varför någon skulle vilja vara din vän!


   
SvaraCitera

Har märkt att jag den senaste tiden fått nya vänner genom att helt spontant hoppat in i deras konversationer när de suttit och pratat i matsalen/gymmet/affären för att jag absolut inte kunnat hålla mig och absolut varit tvungen att flika in med vad jag tycker om det de pratat om. Har förstås till en början fått en fundersam blick men folk blir faktiskt glada när man vågar prata med dem fastän man inte känner varandra.

Så ifall du vill ha tips: Ut och kompisragga på folk du tycker verkar coola/intressanta/har saker att säga som tilltalar dig. Ut på fältet och var inte rädd! Det finns nog mer än tusen anledningar till varför någon skulle vilja vara din vän!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Det gör jag inte

Kompisar?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Kompisar?[confused]

va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SHkid:

Har ni lätt för att hitta kompisar, hur gör ni, känns det bra, vad brukar ni snacka

Jag anser mig inte ha några större problem att hitta nya kompisar. Däremot trivs jag med att hålla mig för mig själv, inte allt för ofta. Jag vill inte framstå som en hund i koppel som springer efter ''ledaren''.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eftersom det inte finns några nya formella och obligatoriska sammanhang för mig på länge så är väl um min enda utväg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

va?

Använde bara citatet för att instämma, "Kompisar ?[confused]" var att ifrågasätta TS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm.. Skaffar aldrig vänner afk.

Känns som om jag måste göra nått speciellt för att få vänner, typ rädda jorden från undergång eller nått i den stilen. [wink]


   
SvaraCitera