Aviseringar
Rensa alla

Hur skaffar man sig kontakter?


Ämnesstartare

I dagens samhälle är det näst intill omöjligt att få tag på något typ av jobb utan gymnasiekompetens eller "kontakter". I alla fall här i trakten..

Så.. Hur fan skaffar sig en misslyckad jävel ( som mig) kontakter!?

Man måste skaffa sig en riktigt jävla bra relation till den här "kontakten". Människan skall verkligen kunna lita på mig till 100%, våga anställa mig o.s.v.

Hur skall jag gå till väga!? Känns ju nästan som att man måste rädda livet på människan eller någon nära anhörig till denna..

Och nej, jag tänker inte utbilda mig. *VÄGRAR*
Tänker inte ens diskutera utbildningar.

Det kan tilläggas att jag är pank, har alltså inte råd att ta mig till någon annan stad i Sverige eller sticka utomlands.. Okey, jag kanske kan planka. Eller ne, det känns riskabelt. Fast, jag har inte så mkt att förlora så det kanske är värt.. [rolleyes]

Fast, kan vara värt att prova de lagliga alternativen innan jag går över till grovt kriminell.. [wink]


   
Citera

Internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Internet.

Utveckla ditt svar tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idrottsföreningar är mitt tips!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man interagerar med andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, har du ingen som helst utbildning kvittar det hur många bra kontakter du har.
Det en kontakt kan göra är att rekommendera dig till andra, men har du ingen som helst som går att "sälja in" är det svårt även för dem.

Det beror väl också lite på vad du siktar på.

Vad för slags jobb vill du ha och vad för slags utbildning har du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Vad för slags jobb vill du ha och vad för slags utbildning har du?

Har en grundskoleutbildning, och jag skiter fullständigt i vad det är för typ av jobb, vilket skitjobb som helst är jag intresserad av! [wink] Jag kan lära mig arbetsuppgifterna snabbt, så! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Alltså, har du ingen som helst utbildning kvittar det hur många bra kontakter du har.

Ajo, tjena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Alltså, har du ingen som helst utbildning kvittar det hur många bra kontakter du har.

Fast ne.. Har man kontakter med makt så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var lite realistisk. Du har inga kontakter (?). utbilda dig eller se till så att du får gymnasiekompetens. komvux?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

utbilda dig eller se till så att du får gymnasiekompetens. komvux?

Som sagt, *VÄGRAR* Har provat på alla dessa vägar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Som sagt, *VÄGRAR* Har provat på alla dessa vägar.

då får du väl skylla dig själv. i guess


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Som sagt, *VÄGRAR* Har provat på alla dessa vägar.

Du är bara 19, du kan inte ha provat på så mkt. Du är dessutom fortfarande behörig att gå på iv om jag inte misstar mig och deras gräns är under 20. Väx upp och inse att alla behöver plugga i dessa tider, tyvärr.
Idag är även högutbildade arbetslösa, så står det mellan dig och dem så har du ingen chans tyvärr.
Sen vore det väl synd att sluta sitt liv som vikarierande skräpplockare i tunnelbanan för fem kr i timmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fast ne.. Har man kontakter med makt så..

Mja, beroende på om kontakten är inom ditt område då. [cute]

S3ON:

Har en grundskoleutbildning, och jag skiter fullständigt i vad det är för typ av jobb, vilket skitjobb som helst är jag intresserad av!

Hmm, har du tänkt på att söka som t.ex vaktmästare på din gamla skola? Om du är lite händig kan det vara en bra grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

då får du väl skylla dig själv. i guess

Yeeah.. Du låter som en moderatjävel!

isola:

. Du är dessutom fortfarande behörig att gå på iv om jag inte misstar mig och deras gräns är under 20.

Har redan gått där.. [confused]

isola:

Väx upp och inse att alla behöver plugga i dessa tider, tyvärr.

Jag ska aldrig mer i mitt liv plugga, så enkelt är det. Sitter hellre i fängelse.

isola:

Idag är även högutbildade arbetslösa, så står det mellan dig och dem så har du ingen chans tyvärr.

Detta har jag såklart insett!

isola:

Sen vore det väl synd att sluta sitt liv som vikarierande skräpplockare i tunnelbanan för fem kr i timmen.

Kanske är värt att riskera fängelse då istället i form av bankrån och dylikt. [party]


   
SvaraCitera