Aviseringar
Rensa alla

Hur skall ett förhållande vara?


Ämnesstartare

Jag har ett litet problem. Jag har precis kommit ur ett förhållande som varade en lång period. Vi hade det bra i början precis som alla andra men sedan gick det över gränsen och vi träffades allt för ofta. Vi levde så tätt inpå varandra att man ständigt hittade fel på varandra.
Nu har jag fått upp ett öga för någon annan och i början verkade det vara så skoj att visa intresse och det var viktigt att han fick mig, men nu när han fått mig på fall, verkar det inte vara så intressant längre.
Pratade nyss med en kompis om detta idag och då beskrev jag hur det var, att han kommit och överraskat mig på jobb osv. Detta har ingen tidigare kille gjort för mig. Hon förstod då inte vad jag menade, det var tydligen självklart i hennes ögon att han var intresserad. Då sade jag att det ändå var några veckor sedan han gjorde det, och sade senast för några dagar sedan att han var jättekär i mig.
Jag har därför så svårt att hitta den balansen och tryggheten i mig själv för jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag höra av mig till honom och fråga vad han verkligen vill? Ska jag avvakta och se om han hör av sig till mig och vill fortsätta träffas? Vad tycker ni? Att tillägga är att jag är ganska krävande i ett förhållande. Jag ser gärna att man uppvaktar mig ofta och det är nog påfrestande för killarna. Ska jag bara låta det vara som det är och låta tiden utvisa vad som händer?

Tacksam för hjälp.


   
Citera
Ämnesetiketter

som en ishacka i bakhuvudet.


   
SvaraCitera

streberbarn:

Ska jag höra av mig till honom och fråga vad han verkligen vill?

ja, why not?

streberbarn:

Ska jag avvakta och se om han hör av sig till mig och vill fortsätta träffas?

varför skulle du göra det?


   
SvaraCitera

streberbarn:

Då sade jag att det ändå var några veckor sedan han gjorde det, och sade senast för några dagar sedan att han var jättekär i mig.

Kan föreställa mig dig på en kungatron och en prins från en annan plats som står bockad samtidigt som han spyr ut vackra kommentarer.

Låter inte så fel. Du får väl ge någonting tillbaka.
Fast inlägget var krångligt.


   
SvaraCitera

streberbarn:

Jag ser gärna att man uppvaktar mig ofta och det är nog påfrestande för killarna

I ett förhållande handlar det om att ge och få. Att ge utan att förvänta sig att få något egentligen, man brukar oftast få tillbaka utan att kräva det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

I ett förhållande handlar det om att ge och få. Att ge utan att förvänta sig att få något egentligen, man brukar oftast få tillbaka utan att kräva det.

Jo jag vet det, och det har han sagt också. Men alltså just det här hur ofta man ska träffas och höras. Det är svårt att få en balans.
Vad tycker ni? Behöver man höras varje dag? Behöver man ses så ofta? Kan man ändå lita på att den andres känslor inte försvinner ?


   
SvaraCitera

som mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

streberbarn: Ska jag höra av mig till honom och fråga vad han verkligen vill?
ja, why not?

streberbarn: Ska jag avvakta och se om han hör av sig till mig och vill fortsätta träffas?
varför skulle du göra det?

Varför ska jag fråga vad han vill? Då kanske jag är för påfrestande?
Och jag vill gärna se om han hör av sig själv och vill fortsätta träffas, annars kanske han tycker att jag är för "på"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

som mig

va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Kan föreställa mig dig på en kungatron och en prins från en annan plats som står bockad samtidigt som han spyr ut vackra kommentarer.

Låter inte så fel. Du får väl ge någonting tillbaka.
Fast inlägget var krångligt.

Vad menar du?


   
SvaraCitera

streberbarn:

va?

Hon är speciell bara...[ops]


   
SvaraCitera

streberbarn:

Vad menar du?

Jag försökte tolka din tråd men det gick inte[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag försökte tolka din tråd men det gick inte[zzz]

Förstår du inte alls vad jag menar?


   
SvaraCitera

streberbarn:

Vad tycker ni? Behöver man höras varje dag? Behöver man ses så ofta? Kan man ändå lita på att den andres känslor inte försvinner ?

Man behöver inte ses varje dag eller ens höra av sig varje dag. Man saknar förvisso sin partner om man inte hör av den på något sätt, men det är ju inget måste att höras av varje dag.

Man kan ju inte lita på att den andres känslor inte försvinner 😛 man vet ju aldrig vad som kommer att hända framöver. Men sen annars om man inte kan lita på sin partner måste det vara något fel i förhållandet tror jag


   
SvaraCitera

streberbarn:

Förstår du inte alls vad jag menar?

Någonting med att mannen har överraskat dig, varit kärleksfull och kommenterat dig fint men därefter inte gjort någonting på en vecka.

Min reaktion på det över var att du verkar förväna dg för mycket och att han kanske tröttnade om han inte fick så mycket tillbaka.


   
SvaraCitera