Aviseringar
Rensa alla

Hur skall man som invandrare få jobb i Sverige?


Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

anmäl arbetsgivaren då

Jag har ju inget bevis? och känns bara löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

äldre svenskar

Anura:

Överklass svenskar med andra ord

va [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

man kan ju alltid intala sig att man inte får jobb eller liknande pga etnicitet om det känns bättre men sen kan man ju också fortsätta söka.. som det ser ut nu går det ju inte att få jobb vilket namn, hudfärg, hårlängd eller vad man än har. Särskilt inte som ung.

Jodå klart man kan få jobb om man vill och inte är lat, fast enklare om man är svensk och har svenskt namn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Inte ställen med väldigt många äldre svenskar? Överklass svenskar med andra ord?

Jodå. Nu drar du alla över en kam. Och är det privata arbetsgivare så får de göra så. Kanske pratar du dålig svenska? Du skriver inte felfritt så det kanske är det. Övaöva och ge inte upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Littleälsklingen:

+ så skriver du alltid "min kompis sa" så tycker att du ska sluta lyssna på dina vänner. Dom verkar inte ha alla hästar i stallet.

Han vet vad han snackar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

bb om man vill och inte är lat, fast enklare om man är svensk och har svenskt namn.

Bullshit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Bullshit

Vadå bullshit? Det är lätt att få jobb som ung om man inte är lat. Det handlar bara att leta och leta tills man hittar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Han vet vad han snackar om.

Tydligen inte...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Littleälsklingen:

Tydligen inte...

Jo han har jobb och vet mycket hur arbetsmarknaden fungerar. Jag har även pratat med fler kompisar som håller med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det är lätt att få jobb som ung om man inte är lat. Det handlar bara att leta och leta tills man hittar!

läste du allt vad i ditt inlägg jag citerade? nej bra läs om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men känns det bättre för dig att intala dig själv att huvud anledningen till att du inte får jobb är din etnicitet så ok. lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

läste du vad i ditt inlägg jag citerade? nej bra läs om.

Du får det att låta som om det är omöjligt för unga att få jobb. Vilket verkligen inte stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öppna en pizzeria


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kan ni tycka att det är svårt att få jobb som ungdom? Det är väl det fan inte! Om inte man är lat eller är svart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur kan ni tycka att det är svårt att få jobb som ungdom?

ungdomsarbetslösheten är typ rekordhög ..[crazy] men det är väl inte jättesvårt att få ett jobb egentligen. det som är svårt att få är fast anställning och heltidsjobb


   
SvaraCitera