Aviseringar
Rensa alla

Hur skapas hetero/bi/homosexualitet?


Ämnesstartare

aa själv tror jag att alla egentligen är bisexuella. Säg inte emot mig nu!![no-no]
Se de på de här sättet. Hur fan vet man (om man är tjej t.ex) att man aldrig kommer bli attraherad av en annan kär. Till och med kär i. Man har väl inte träffat alla i världen eller har man de? nää..[y]
jag tror så iaf, absolut"! nån som har invändningar, just bring them to me[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Nu ska vi ta det lilla lugna med påståenden. "i princip alla biologer" ? Hon omnämner att hon stött på det i studiemedel och på föreläsningar, ja. Men tänk då på att det finns en mycket stor andel biologer i världen. Hur kan du känna till majoritetens av deras åsikter?

Men herregud, tror du att de skriver ut något i läromedlen eller tar upp något på föreläsningarna om det inte är något som är allmänt vedertaget?...

Michee:

Kan tyvärr inte lägga fram några källor till detta på grund av att jag stötte på det när jag gjorde en argumenterande text för ca ett år sedan. Och jag har tyvärr inte kvar det arbetet.

Okej. [rolleyes]

Michee:

Förövrigt så orkar jag inte diskutera detta mer med dig.

Jobbigt att bli ägd eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Jobbigt att bli ägd eller?

Anledningen till att jag inte vill diskutera ämnet någe mer med dig är för att du uppenbarligen bara är en osäker bög som endast vill höra att homosexualitet är helt felfritt och perfekt.

Vill du se det som att jag blev ägd, så säger jag bara varsågod. Jag skäms åtminstone inte för att jag inte är straight.


   
SvaraCitera
Homo0

Anarkandi:

1. Homosexualitet beror på miljön och hur man är uppväxt.

Och hur kommer det sig då att det finns homosexuella individer överallt på jorden och i de mest skiftande miljöer?
Glöm det.
Det är bevisat flera gånger om att det inte beror på miljö.

Anarkandi:

2. Det kan inte ha med gener att göra, ty en homosexuell gen skulle dö ut ganska snabbt rent logiskt 😉

Riktigt så enkelt är det inte. Naturen har sett till så att det fixar sig. Det ärvs till all avkomma. Av denna avkomma är det bara en liten % som är homosexuella och som därigenom inte för genen vidare. Men den andra delen av avkomman förökar sig och för det vidare.

Anarkandi:

3. det har nog väldigt lite med hormoner att göra,

Inte alls faktiskt. Hormonerna bara säger till kroppen att växa och bli könsmogen och vilja para dig med allt och alla.

Anarkandi:

Diskutera!

Verkar lite meningslöst när vi redan vet svaret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)

Jag vet faktiskt inte vad dessa andra sexualiteter orsakats av, och jag vågar inte gissa på något heller.
Men jag tror det är väldigt kompicerat ändå.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Genetiskt! (Du röstade på detta alternativ)

Det som jag tror mest, dels för att min homosexuelle vän tror det och dels för att det är det som verkar mest logiskt om man går igenom alla andra alternativ. Att en viss kombination gener gör att man blir homo, för alla i en familj blir inte homo. Lite som när ett barn blir rödhårigt och inga av föräldrarna är rödhåriga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Anledningen till att jag inte vill diskutera ämnet någe mer med dig är för att du uppenbarligen bara är en osäker bög som endast vill höra att homosexualitet är helt felfritt och perfekt.

Du är ju dum i huvudet.

Michee:

Jag skäms åtminstone inte för att jag inte är straight.

Nej du borde skämmas över din ignorans och din dåliga attityd, äckliga snorunge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homo0:

Inte alls faktiskt. Hormonerna bara säger till kroppen att växa och bli könsmogen och vilja para dig med allt och alla.

Det är hormonerna som man utsätts för i livmodern som avgör vilken sexualitet man får...


   
SvaraCitera

vem bryr sig hur? vad har det för betydelse [tired]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Miljön (Du röstade på detta alternativ)

Verkar mest logiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Verkar mest logiskt.

Varför då?


   
SvaraCitera

batleth:

Varför då?

För att man anammar beteenden under sin uppväxt, sexualitet är ingen skillnad.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)

Jag bryr mig verkligen inte det minsta: liksom, det spelar väl ingen roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

En teori som jag tänk på är att det bara är en naturlig motvikt mot överbefolkning. Men den är varken mer eller mindre trolig som någon annan teori. Det kan lika gärna vara en hjärnskada.

Tror jag inte alls. Skulle inte en procentdel av sterilitet vara en bättre motvikt isåfall? Varför skulle man ha en gen som gjorde en mindre benägen att sprida sin avkomma? hela teorin om evoulutionen kretsar ju kring den art som sprids mest, är starkast och bäst på att anpassa sig.

Irrelevante:

Begreppen homo-, bi- och heterosexualitet tror jag myntades någon gång på 1800-talet

Ja, det var det jag menade. Jag försöker inte påstå att homosexuella inte existerade då..

Irrelevante:

även om jag har svårt att tror att homosexualitet skulle vara ärftligt betingat.

Jag med.

ingen annan:

aa själv tror jag att alla egentligen är bisexuella. Säg inte emot mig nu!![no-no]

Jag håller med.

Homo0:

Och hur kommer det sig då att det finns homosexuella individer överallt på jorden och i de mest skiftande miljöer?

För att homosexualitet inte har något att göra med ifall man bor i cypern eller sverige?

Egenskaper påverkas av miljön. Så även sexualiteten, sexualiten har inget att göra med beteende eller födelseort att göra utan handlar bara om ifall du är attraherad till män eller kvinnor. Du anpassar dig till någonting, antingen homo/bi eller heterosexualitet och vägrar tro att du är något annat. Därför kan du när du är 21 inse att du egentligen är homosexuell, etc. Du påverkas till att gilla män istället för kvinnor.

Homo0:

Riktigt så enkelt är det inte. Naturen har sett till så att det fixar sig. Det ärvs till all avkomma. Av denna avkomma är det bara en liten % som är homosexuella och som därigenom inte för genen vidare. Men den andra delen av avkomman förökar sig och för det vidare.

Ja, men enligt all traditionell genetik lär en homosexuell recessiv gen ryka efter tre generationer ifall man inte har en VÄLDIG tur
Homosexualitet skulle därav inte ryka efter en generation, utan efter 2-3 stycken, eller så skulle mängden homosexuellt åtminstone krympa drastiskt hela tiden och idag inte längre existera rent logiskt.

Homunculi:

För att man anammar beteenden under sin uppväxt, sexualitet är ingen skillnad.

Helt rätt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Hormoner! (Du röstade på detta alternativ)

Anarkandi:

Genetiskt!

Är väl samma sak? Vad är det som kodar för hormonerna? Jo, gener...


   
SvaraCitera