Aviseringar
Rensa alla

Hur skriver man ett bra cv?


Ämnesstartare

Jag undrar hur man skriver ett väldigt bra CV? För att jag tänkte söka sommarjobb i Mcdonalds i Bäckebol här i GBG. Förresten är det någon som redan jobbar där, och som vet ifall de behöver fler arbetare där?


   
Citera
Ämnesstartare

Är medlem på UM.

Det räcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Googla. Finns en massa guider.
Och du söker till McDonalds - så mycket kan det inte kräva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Och du söker till McDonalds - så mycket kan det inte kräva.

Jo, men jag vill bara ha ett sommarjobb i Mcdonalds, det kan nog vara lite jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använd många aktiva verb när du beskriver dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej Anura..det viktigaste är att lägga fram sig själv..som en bra person...någon dem vill anställa..skriv bra om dig själv..och beskriv noggrannt..vem du är och varför du passar in i jobbet. Det finns...som redan har nämnts..många bra guider..på internet..om att skriva CV..eftersom många behöver skriva CV...och då har det skapats många guider för att hjälpa. Lycka till:).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jag undrar som mest är ifall, nån här jobbar i Mcdonalds redan?


   
SvaraCitera

Finns en massa guider och "mallar" på hur ett bra CV ska se ut. de viktigaste är att du inte ljuger, för de kommer dem märka på plats, däremot så kan du förbättra de du är bra på, och undvika att prata om de du är mindre dålig på.

När jag skrev mitt CV till mitt första jobb så fick jag mycket gratis då min pappa jobbade där, men jag skrev att jag var lättlärd, positiv, skulle jobba oavsett var på arbetsplatsen med stor glädje men att jag även var lite morgontrött.

Fick jobbet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan inte ge något tips för jag lyckas aldrig få ett jobb 🙁


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Anura:

Jag undrar hur man skriver ett väldigt bra CV?

www.cv-online.se

Bra mall faktiskt..bli bara medlen och fyll i [y]


   
SvaraCitera

Hej!
Om du letar efter sommjobb och extrajobb skulle jag rekommendera www.jobbaextra.se och arbetsförmedlingen.se.

På både jobbextra.se och arbetsförmedling.se kan du lägga upp ett eget CV.

Du kan även tanka ner Jobbaextra:s CV-mall från Pirate Bay - väldigt bra om du frågar mig. hittade den härrom veckan och har nu fått 3 intervjuer [cool]

CV-länken: http://thepiratebay.org/torrent/4771035/Ett_perfekt_CV.doc

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag undrar hur man skriver ett väldigt bra CV?

Här
http://www.avstamp.nu/html/public/cvskaparen/steg_1.aspx


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera