Aviseringar
Rensa alla

Hur skulle du göra?


Ämnesstartare

Vill bara göra ett enkelt test för att se hur ni skulle göra i en speciell situation. Era svar uppskattas!:)

Situation:

Du har precis börjat 2 året på gymnasiet. Du har 2 val framför dig. Du kan antingen fortsätta på den linje du går på, linjen är inget speciellt ganska lik högstadiet. men du vet vart du har personerna i klassen och du kan dina lärare

Eller

Du väljer att gå om första året för att gå på en linje du verkligen gillar. Du får göra saker som intresserar dig. Men du får börja i ny klass med främmande personer och du hamnar efter din åldersgrupp.

Vad hade du gjort i denna situation? A eller B?


   
Citera

Ehum, är det ett helt omöjligt scenario att man valde rätt första gången och det första året var i rätt klass?


   
SvaraCitera

Okej, vilken linje går du nu och vilken linje funderar du att byta till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För tillfället går jag på den linje jag är intresserad av (indistruell design) men har möjligheten till att flytta tillbaks till min gamla klass (samhäll-samhäll)


   
SvaraCitera

theyo:

För tillfället går jag på den linje jag är intresserad av (indistruell design) men har möjligheten till att flytta tillbaks till min gamla klass (samhäll-samhäll)

Då är ju scenariot fel! Det ska vara stanna i klassen där man är ett år efter eller byta tillbaka till klassen med vänner.


   
SvaraCitera

B
vänner kommer och går, men utbildning består
kunskap är makt


   
SvaraCitera

theyo:

Du väljer att gå om första året för att gå på en linje du verkligen gillar. Du får göra saker som intresserar dig. Men du får börja i ny klass med främmande personer och du hamnar efter din åldersgrupp.

[y]


   
SvaraCitera