Aviseringar
Rensa alla

Hur skulle du ha gjort?


Ämnesstartare

Nästa helg måste jag välja mellan två, för mig, väldigt viktiga saker.

Den helgen är det Öppet hus på min skola. Eftersom jag är 50% av alla tjejer som går min utbildning, tycker mina lärare att det är bra och kul om jag är där. Dessutom vill min mormor komma och kolla hur det ser ut när jag är i skolan.

Samtidigt har min pojkväns föräldrar bett mig följa med och gratta min pojkväns faster på hennes födelsedag. Hon bor i Uppsala och det kommer ta hela dagen. Till saken hör att hans föräldrar redan bett mig säker 5-6 gånger att jag ska följa med på dylika saker och träffa lite släkt och vänner till familjen, och jag har varje gång avböjt.

Det känns viktigt att vara i skolan eftersom jag vill att fler tjejer ska välja min linje och jag på så sätt kanske kan påverka det. Dessutom antar jag att min mormor skulle bli jätteglad om hon fick komma och träffa mig där (även om jag nu såhär kan erkänna att jag egentligen inte vill umgås med henne i skolan samtidigt som jag är med mina vänner...). Samtidigt börjar jag känna en enorm press på mig att träffa de där släktingarna, då min pojkväns föräldrar har frågat mig så länge och jag i princip är hemma hos dem fem dagar i veckan och de tar hand om mig och är jättemysiga som riktiga föräldrar.

Snälla hjälp! [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Vara med på skolans Öppna Hus (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
smisk

lol, kan inte rösta och orkar inte relogga, men

Marielle Hagblad:

Vara med på skolans Öppna Hus

själv anser jag att det är viktigare med utbildning än relationer. Och ja, så känslokall/hjärtlös är jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Annat förslag, nämligen... (Du röstade på detta alternativ)

Stanna hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

själv anser jag att det är viktigare med utbildning än relationer.

Men rent tekniskt sett är det ju inte min utbildning. Det är ju nån liten 9:ondeklassares. Jag har nämligen tänkt i samma banor som du, kommit fram till det du kom fram till och sedan insett det jag just skrev.


   
SvaraCitera
smisk

Marielle Hagblad:

Men rent tekniskt sett är det ju inte min utbildning. Det är ju nån liten 9:ondeklassares. Jag har nämligen tänkt i samma banor som du, kommit fram till det du kom fram till och sedan insett det jag just skrev.

Ptja, men jag tycker andras utbildning är viktigt också. Vem vet; du kanske hjälper någon på traven att lyckas med något stort? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Följa med till Uppsala (Du röstade på detta alternativ)

kärleken kommer först, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Följa med till Uppsala (Du röstade på detta alternativ)

Visst kan faster potentiellt vara ett arsel, men det låter ändå roligare. Öppet hus på skolor brukar suga dase något helt kolossalt. Alltid. Live on the edge, liksom, och dra till Uppsala foeh hellewetteh [party]


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Nästa helg

Går du på ullvi? [smile]

Marielle Hagblad:

Följa med till Uppsala (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

Går du på ullvi?

Ja. Hur så?


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Ja. Hur så?

aha, jag ska dit imorn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

aha, jag ska dit imorn

Varför? [surprised][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

aha, jag ska dit imorn

Hur fan ser du ut då?
Så jag kan tänka "där går en UMare" när jag ser dig

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Annat förslag, nämligen... (Du röstade på detta alternativ)

Skit i båda, skulle jag har gjort[smile]


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Annat förslag, nämligen... (Du röstade på detta alternativ)

Dricka några öl, snorta lite tjack, bjuda hem lite polare. [y]


   
SvaraCitera