Aviseringar
Rensa alla

Hur skulle du reagera?


Jag skulle bli glad för att jag då uppenbarligen skulle vara en av de få som fick veta det. Sedan skulle han/hon naturligtvis fortsätta vara min vän precis som innan, utan någon som helst förändring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fredde_92:

Hur skulle du reagera om din kompis berättade att han var homosexuell?
Skulle det förändra något, skulle du fortfarande vara kompis med honom?

Om jag absolut inte hade anat någonting skulle jag nog ha blivit lite förvånad. Typ "Jahaa, shit det visste jag inte." och kanske "Varför har du inte sagt något? Vi hade ju kunnat gå på gayklubb tillsammans!"

Men eftersom jag inte är heeelt borta hade jag nog sagt "Men sötnos, det visste jag redan. Ska vi se film i helgen?"

Det skulle såklart förändra lite, beroende på om jag anade det innan eller inte. Om jag inte anade något skulle förändringen efter ditt avslöjande bli att jag slutade hinta att du måste skaffa dig en brud att knulla och att jag istället började prata killar med dig såklart.

Om jag anade något skulle förändringen bli att jag vågade prata öppet med dig om det. Eftersom jag troligtvis tolkat din tystnad som att du tycker att ämnet "din sexualitet" är lite tabu, skulle jag känna att det var mer fritt fram efter ditt avslöjande. Jag skulle såklart fortfarande vara kompis med dig!

Jag hade en killkompis som var gay. Jag visste att han var gay långt innan han själv anade det. Han tog alltid skitilla upp när någon kallade honom för bög och var till och med tillsammans med en tjej ett tag. Men en dag när vi gick i nian kom han fram och sa "Du, jag tror att jag är kär i valfritt killnamn" Och jag sa typ "Har ni strulat?" osv.

Efter det var han svinöppen och då blir det såklart en viss förändring. Men jag slutade självklart inte umgås med honom, jag tycker bara mer om honom för att han ÄNTLIGEN var ärlig.


   
SvaraCitera

el_loco:

[no-no]han skulle inte vara min kompis längre...

Tråkigt att se en sådan åsikt. Det visar bara att du är rädd för vad andra tycker, att du tror att du själv ska bli tagen som homosexuell för att du har en kompis som är det.

Själv skulle jag bli mycket glad om någon av mina kompisar kom ut, då skulle jag själv ha någon att öppna mig för.


   
SvaraCitera

Nicce:

Det visar bara att du är rädd för vad andra tycker, att du tror att du själv ska bli tagen som homosexuell för att du har en kompis som är det.

Det visar snarare att han inte tycker om homosexuella.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

De flesta som är 15-18 tar dock förmodligen avstånd från dig.

Va? Jag känner inte en enda 15-18-åring som tagit avstånd från en homosexuell kille eller tjej.


   
SvaraCitera

EmperorNero:

Det visar snarare att han inte tycker om homosexuella.

Visst kan det vara så, men jag tror att det är vanligt att man uttrycker förakt mot homosexuella av rädsla för att själv inte bli tagen som det.


   
SvaraCitera

Nicce:

Tråkigt att se en sådan åsikt. Det visar bara att du är rädd för vad andra tycker, att du tror att du själv ska bli tagen som homosexuell för att du har en kompis som är det.

EmperorNero:

Det visar snarare att han inte tycker om homosexuella.

Nicce:

jag tror att det är vanligt att man uttrycker förakt mot homosexuella av rädsla för att själv inte bli tagen som det.

FELFEL.. det är ju bara äckligt så....


   
SvaraCitera

Blade Runner:

De flesta som är 15-18 tar dock förmodligen avstånd från dig.

Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Skulle inte bry mig. Hans problem. De flesta som är 15-18 tar dock förmodligen avstånd från dig.

tror du har fel där[no-no]


   
SvaraCitera
smisk

Har många bögkompisar.


   
SvaraCitera
smisk

Okej, två...


   
SvaraCitera
ooomg

såklart jag skulle!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fredde_92:

Hur skulle du reagera om din kompis berättade att han var homosexuell?

Han är ju fortfarande samma person, och riktiga vänner stannar kvar.

Jag skulle absolut fortsätta vara kompis med honom, men så finns det ju folk som har fördomar också. Så, du får nog (tyvärr) förvänta dig att några kommer att se snett på det


   
SvaraCitera

smisk:

Okej, två...

Jag är cool.


   
SvaraCitera
smisk

toilet:

Jag är cool.

klart du är

öh, kom till centralen 17.30
ska nog gå på träffen


   
SvaraCitera