Aviseringar
Rensa alla

Hur skulle du uppfostra ditt barn?


Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Vilket ju är värdelöst. Vad är poängen med att välja mellan två dåliga metoder?

Poängen är att alla väljer det som är närmast, inte det som stämmer överens precis.


   
SvaraCitera

rbb:

Poängen är att alla väljer det som är närmast, inte det som stämmer överens precis.

Vilket ska visa vadå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Med barnets vilja i främsta åtanke (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Hando

rbb:

Med barnets vilja i främsta åtanke (Du röstade på detta alternativ)

Skulle tänkt på hur jag skulle vilja bli uppfostrad, fast det kanske var ett dåligt exempel [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Vilket ska visa vadå?

Vad folk här tycker i allmänhet, som alla andra polls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad jag skulle indoktrinera!


   
SvaraCitera

rbb:

Vad folk här tycker i allmänhet, som alla andra polls.

Tycker ändå det verkar tämligen meningslöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Med stränghet och disciplin (Du röstade på detta alternativ)

Och massa kärlek och skojj![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå uppfostra?
"Pappa får jag xxxxxx?"
"Gör som du vill ungjävel"


   
SvaraCitera

rbb:

Med barnets vilja i främsta åtanke (Du röstade på detta alternativ)

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Askassa alternativ. Inget av alternativen är ju ett bra sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Stränghet och disciplin med barnets vilja i främsta åtanke (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vad ni gnäller. [n]


   
SvaraCitera

Ska hålla mig så långt borta från att låta barnen bli ouppfostrade som alla kriminella misslyckanden. Vad säger man, inte skita i dem helt och inte låta de göra som de vill. Ända rätta.

Det finns fyra typer av personer (egentligen inte, men i större drag).

* De som har fått dålig uppfostran men fortfarande är som folk. Dessa personer är ofta väldigt störiga i det avseendet att de är väldigt trångsynt och svårt att se in i hur andra känner sig. Ofta väldigt konstiga resonemang.

* De normala individerna. Väldigt stereotypt beteende vilket ofta gör dem tråkiga i mina ögon. Däremot ofta trevliga.

* Bortskämda individerna. De som tror att alla ska göra saker åt dem, men inte behöva lyfta ett finger alls. Dessa individer brukar konstigt nog bli väldigt sur så fort någon dömer dem, jobbiga att handskas med. Då de ofta varken kan se in i andra människors situtation, väldigt dumma och otrevliga. Ska ha allt och blir tjuriga och griniga när de inte får som de vill.

* Misslyckanden till människor vars föräldrar inte brytt sig om dem alls. Dessa människor blir ofta kriminella. Detta är också en form av bortskämdhet precis som de som får allt. Bara att dessa individer gör som de vill och skiter i om andra blir påverkade.


   
SvaraCitera

rbb:

Med barnets vilja i främsta åtanke (Du röstade på detta alternativ)

Tycker att barnen också ska få respekt och sånnt.
Minns hur det är när man var liten och alla vuxna behandlar en jätte dåligt, orättvist, kränkande, förnedrande och respektlöst. Det är inte bra. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Med stränghet och disciplin (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera