Aviseringar
Rensa alla

Hur skulle er dröm-radiostation se ut?


Skulle vilja ha en radiokanal utan reklam och inte särskilt mycket musik. Mer typ, interaktiva berättelser och radioteatrar osv. Riktigt fina produktioner som SR's Sagan om ringen.
Mkt nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar inte riktigt att lyssna på musik på radio, ser faktiskt inte vad som är vitsen med radio i det syftet längre, i en tid då jag har hela världens musik i flac-format att välja på bara ett par klick bort. SÄRSKILLT eftersom att man inte kan lyssna på radio i tunnelbanan(bara då jag verkligen vill lyssna på musik tiep)

men gillar pratradio, typ morgonpasset i p3 osv(om det inte vore för all jävla bajsmusik), brukar lyssna på p1 ibland men tycker det oftast är för seriöst.

men min perfekta radiokanal skulle väl vara typ roliga människor som diskuterar intressanta saker av varierande seriositetsgrad. kanske med små inslag av relativt okänd musik ur indie- och rockgenrerna som jag inte hört talas om tidigare(om jag redan vet vilka de är finns det ju ingen större mening att lyssna på dem på radion). Samt om det var dödsstraff på all musik som innehåller någon form av elektroniskt "beat" i bakgrunden (dvs typ 99% av all musik som normalt spelas på radion).

mmmh, en sån kanal vore bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stalaggh 24/7


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar P3, lyssnar jämt på p3. 😛 De kanske skulle spela lite mer varierad musik kanske, men tycker de är duktiga på de ändå (musikguiden tex).


   
SvaraCitera