Aviseringar
Rensa alla

Hur skulle Liv kunna uppstå utan Gud...??


Jag anser att ämnet är irrelevant eftersom all logik säger att vi inte kan veta hur livet uppkom. Det finns visserligen teorier som är mer troliga än andra, men vetenskapsmannen som säger sig veta livets uppkomst ljuger. En religiös person som säger sig veta hur det gick till ljuger dock inte, men har fastnat för en illusion. Det kan förklaras psykologiskt.

Konceptet religion är i sig självt motsägelsefullt och att du försöker stärka din tes med psuedo-begrepp så som "livsgnista" gör det utöver smileyfetishen knappast mer trovärdigt.

Jag tycker i normala fall inte om att såga folk utan är ett större fan av övertalning och diskussion, men i detta fallet kunde jag inte låta bli ...


   
SvaraCitera

Do Not Panic:

Jag tycker i normala fall inte om att såga folk utan är ett större fan av övertalning och diskussion, men i detta fallet kunde jag inte låta bli ...

Det var då fan. Du kunde inte lämnat lite som jag kunde skriva också?


   
SvaraCitera

Dödsguden:

För att levande varelser över huvud taget ska fungera måste det finnas ett språk, dvs en kodad beskrivning till hur det ska fungera (= DNA/RNA)

jag är så glad att du säger saker som det här för då kan man så enkelt slå hål på argument.
för varje gång en cell ska dela sig kopieras alla kromosomer d.v.s alla baspar. alla 3.2 miljarder baspar. Och då sker det, när allt är som det ska, ett fel på 10.000. och hade jag skapa ett system för att bygga en värld skulle eftersom jag styr över alla fysiska lagar och annat göra ett system som inte gör fel i princip hela tiden. och för att replikationen ska ske behövs det runt 15 olika enzym och i fruktansvärt många upplagor. inte heller ett sätt jag skulle göra om jag fick möjligheten att designa världen...
och att forskare inte kommit längre i frågor om hur livet kom till är nog att det ska till så många etiska regler... man får inte göra vad som helst...


   
SvaraCitera

Dödsguden:

VEM ÄR LIVETS URSPRUNG, OM INTE GUD?

Dödsguden:

att Liv endast kan komma från annat Liv!

Vet inte om Gud är lite luft, en ande, en fet jävla bläckfisk... Håller inte riktigt med i alla sekter, men hur fan kom Gud till då? [confused] Har Gud typ en mamma?

Nej, bara Gud kan skapa sig själv eller? [confused]


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Vet inte om Gud är lite luft, en ande, en fet jävla bläckfisk... Håller inte riktigt med i alla sekter, men hur fan kom Gud till då? [confused] Har Gud typ en mamma?

Nej, bara Gud kan skapa sig själv eller? [confused]

Jag skulle tippa på att Gud är evig och att man antar att Gud är det enda som kan vara evigt. Ologiskt, måhända, men det håller per teori.


   
SvaraCitera

EmperorNero:

Jag skulle tippa på att Gud är evig och att man antar att Gud är det enda som kan vara evigt. Ologiskt, måhända, men det håller per teori.

OLOGISKT? NO SHIT SHERLOCK [surprised]. [tired]

Då är vi också...eviga? Eller? Ja, vi säger så [bigsmile].


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Då är vi också...eviga? Eller? Ja, vi säger så [bigsmile].

Nej nej! Nu har du fått det helt fel, lille pojk!
Vi är inte eviga, vi är ändliga. Bortsett från våra själar, naturligtvis, om man bekänner sig till Dödsguden-ismen.


   
SvaraCitera

EmperorNero:

Vi är inte eviga, vi är ändliga.

Bara för det ska jag frysa ner mig [love] och trotsa Guds äckliga plan! [y][y][y]


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Bara för det ska jag frysa ner mig [love] och trotsa Guds äckliga plan! [y][y][y]

Ah, gör du det. Lycka till med att hålla dig nedfryst i oändlighet. Jag menar, efter bara några miljarder år ska ju solen tydligen explodera.


   
SvaraCitera

Om man kunde vara professionellt forumtroll hade du haft en schysst inkomst.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

LIV KOMMER FRÅN LIV!

GUD ÄR LIVETS URSPRUNG!

ALLTSÅ KOMMER VI FRÅN GUD! [y]

Oh, the logic..


   
SvaraCitera

Libertad:

Om man kunde vara professionellt forumtroll hade du haft en schysst inkomst.

Mm, har baserat mitt liv på hans jävla trådar, så visar det sig att han är fucking fake.. var han tvungen att byta avatar


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Mm, har baserat mitt liv på hans jävla trådar, så visar det sig att han är fucking fake.. var han tvungen att byta avatar

Och du gick och inbillade dig att han var äkta länge eller? Bra.


   
SvaraCitera

Libertad:

Och du gick och inbillade dig att han var äkta länge eller? Bra.

ja [cry]


   
SvaraCitera

ohYEA_:

ja [cry]

Image


   
SvaraCitera