Aviseringar
Rensa alla

Hur skulle ni reagera om någon förändrades väldigt mycket väldigt snabbt?


Ämnesstartare

Tänk er exempelvis någon som oftast är knäpptyst och allmänt allvarsam, och helt plötsligt under kanske exempelvis ett kortare skollov så är personen väldigt social, flirtig och lätt att ha att göra med, och lyckas dessutom agera helt naturligt utan att verka konstlad på något sätt.
Hur skulle ni känna er inför en sån person?


   
Citera
reben

om jag gillade den: vad kul !!!
om jag ogillade den: fan hålr den på med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter ostabilt. Hade undrat vad den lider av. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

obtruncant:
Låter ostabilt. Hade undrat vad den lider av. 

Så det hade känts obekvämt om någon som du tidigare uppfattade som ganska stel och allmänt osocial helt plötsligt var väldigt social och flirtig emot dig och alla andra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tessan97:

Så det hade känts obekvämt om någon som du tidigare uppfattade som ganska stel och allmänt osocial helt plötsligt var väldigt social och flirtig emot dig och alla andra?

Ja, verkligen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

obtruncant:

Ja, verkligen!

Men om den personen var väldigt charmig när han/hon flirtade eller småpratade väldigt vänligt med just dig, då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tessan97:

Men om den personen var väldigt charmig när han/hon flirtade eller småpratade väldigt vänligt med just dig, då

Då hade jag blivit ännu räddare.. :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om det är lätt att ha att göra med och okonstlat så kan det ju inte vara dåligt eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luktar psycho på långa vägar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

obtruncant:

Då hade jag blivit ännu räddare.. :s

nej det hade du inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk förändras, inget konstigt med det.

I detta fallet skulle jag tippa på att den personen är intresserad av dig(gillar dig vilket gör att den vågar ta steget och vara sådan mot dig. Om du tycker om den personen så är det bara att chansa och se vad det kan leda till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill: nej det hade du inte

jo, varför just mig? Särskilt om den hen hade en sådan där speciell blick som "ser igenom en".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man blir inte rädd om någon är genuint charmig och social mot en, åtminstone inte rädd på det där sättet. kanske socialfobiskt rädd som i "åh nej duger jag verkligen", "åh nej hen kommer snart upptäcka att jag är ointressant" osv men inte rädd för att personen skulle vara galen. social kompetens och charm är väldigt o-galna egenskaper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:
Folk förändras, inget konstigt med det.

I detta fallet skulle jag tippa på att den personen är intresserad av dig(gillar dig vilket gör att den vågar ta steget och vara sådan mot dig. Om du tycker om den personen så är det bara att chansa och se vad det kan leda till.

Det här är dock inte någonting som är baserat på min egen verklighet, det är bara spekulationer. Glad
Jag tycker att det är lite intressant att fundera över vad som skulle hända om de sociala förväntningarna blev rubbade på det här sättet.

Det här gällde dock inte en person som beter sig på ett annorlunda sätt inför någon som han/hon skulle vara intresserad av, utan om en stor förändring i beteendet inför alla människor i största allmänhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tessan97: Det häller gällde dock inte en person som beter sig på ett annorlunda sätt inför någon som han/hon skulle vara intresserad av, utan om en stor förändring i beteendet inför alla människor i största allmänhet.

Jag var sådan, tystlåten och blyg sen social och "flirtig". Finns många fler.
Inget konstigt. Vore mer konstigt om man aldrig ändrades


   
SvaraCitera