Aviseringar
Rensa alla

Hur skulle Sverige klara sej ?


Ämnesstartare

Det beror givetvis på situationen står svenskarna ensamma då är det gg. Så länge Sverige har stöd antingen från (FN, EU, NATO) eller motsvarande så bör Sverige överleva som nation. Men skulle inga länder vilja handla med Sverige (embargo) då är vi återigen kokta i bajs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EU har sagt att ifall ett av medlems länderna blir anfallit så tänker de inte bara stå och titta på. Det är ju förstås inte säkert att de hjälper till militärt men de skulle nog försöka med tex handelssanktioner mot det främmande landet. Vi kan egentligen inte klassas som ett neutralt land utan mer ett NATO vänligt land. Ryssarna har ju börjat bygga upp sitt försvar igen och även om det är osannolikt att det händer så skulle ryssland kunna invadera Finland och Sverige för att få baser närmare Centraleuropa och så har vi ju lite järnmalm och kanske lite kärnbränsle här i bergen.

Att ha FN på sin sida låter konstigt. FN är till för att bevara fred, inte för att föra krig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Varför? Läs tråden..

Ett världskrig är inte alla länder mot alla? Kommer ju vara allianser osv.


   
SvaraCitera

Kouku:

Ett världskrig är inte alla länder mot alla? Kommer ju vara allianser osv.

Jag menar varför man skall nämna ett land, då det inte är vad tråden handlar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Jag menar varför man skall nämna ett land, då det inte är vad tråden handlar om.

Jaha okej [y]


   
SvaraCitera

Unleash:

Hur stor chans skulle vi i Sverige ha för att överleva ett tredje världskrig om Sverige blev inblandat i ett.

Ingen alls antagligen, därför ser vi till att vara neutrala och fredliga och inte lika efterblivna som länder som bombar varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reservarmén skull sättas in och det skulle bli världen 3 Sverige 2!


   
SvaraCitera

hela världen skulle vara fucked


   
SvaraCitera

7%


   
SvaraCitera

Sveriges "arme" är ju utan tvekan den sämsta i världen.


   
SvaraCitera

Beror väl rimligen på vilket/vilka land vi skulle vara i krig mot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge vi inte skulle vara i krig med Honduras som inte har någon militär överhuvudtaget så hade vi fått otroligt mycket pisk. Ryssland hade tagit över hela våran infrastruktur inom 12 timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige skulle få köra gerilla taktik för att någonsin bli fri igen om vi någonsin blev invaderade.

Jag skulle dock slås för mitt land. Oavsett om vi vinner eller inte. Jag är stolt över vart jag kommer ifrån och det räcker för mig. Så mycket skit nu för tiden, folk tycker vi ska lägga ner armén? va fan är de för skit! Jag är glad att de finns folk som är villiga att slås för vårt vackra hem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle vi kriga?[confused] Det är bara böja sig ner och låta dom knulla sverige i röven[n]


   
SvaraCitera

looptroop:

Varför skulle vi kriga?[confused] Det är bara böja sig ner och låta dom knulla sverige i röven[n]

Okej vem fan ska anfalla Sverige seriöst?


   
SvaraCitera