Aviseringar
Rensa alla

Hur slutade du röka?


Ämnesstartare

Själv har jag börjat tugga nikotintuggummin nu igen, rökt sen 2008 och det är fan inte nådigt mot ekonomin så ska hålla igen på ciggen ett tag. Hur slutade ni andra då?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

slutade bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var det lika lätt som att tända en lampa alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur lång tid tog det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AddeGranberg: tugga nikotintuggummin

släcker dessa suget verkligen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, de funkar faktiskt ska sägas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

började aldrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tog en sista cigg, visste medans jag rökte den att det här är den sista ciggen någonsin. Det kändes skönt och ciggen smakade äckligt. Sen dess har jag inte rökt, det var 9 månader sedan. Ville inte ersätta nikotinet med något men kan ha ätit lite mer sötsaker i början där, men annars var det inte så jobbigt, utom möjligtvis i somras när man satt ute och drack öl, då kände jag ett litet sug. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wow, strongt att bara sluta sådär! Men alltså, känner du aldrig av något sug?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Jag tog en sista cigg, visste medans jag rökte den att det här är den sista ciggen någonsin. Det kändes skönt och ciggen smakade äckligt. Sen dess har jag inte rökt, det var 9 månader sedan. Ville inte ersätta nikotinet med något men kan ha ätit lite mer sötsaker i början där, men annars var det inte så jobbigt, utom möjligtvis i somras när man satt ute och drack öl, då kände jag ett litet sug. 

hur länge hade du hållit på då och i hur stor utsträckning? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

hur länge hade du hållit på då och i hur stor utsträckning? 

5-6 år, i början rökte jag bara på fest, i skolan och med vissa vänner, men efter ett par år blev det på "heltid". Men har alltid kunnat gå en dag eller två utan att röka utan att må speciellt dåligt av det. Tror jag var mer beroende av samhörigheten och själva sysslan än nikotinet. 

Kan dock meddela att du är lika beroende av nikotinet även om du röker en cigg i veckan eller 20 om dagen, så din fråga är inte relevant. 

AddeGranberg:
Wow, strongt att bara sluta sådär! Men alltså, känner du aldrig av något sug?

Jodå, men jag ville så gärna sluta och vill jag något så brukar jag oftast lyckas. Jag tyckte det var väldigt lätt att tackla bort suget tack vare viljan. Men ibland på fyllan tyckte jag det var riktigt jobbigt. Jag smakade på cigg innan jag smakade på alkohol så jag hade aldrig druckit alkohol utan att även röka, så då satte sig suget som starkas.

Tror det viktigaste när man ska sluta röka är att verkligen hitta viljan till det, vill man inte sluta fullt ut så är det svårt. Läste en bok som heter "Äntligen ickerökare" som nog ökade min vilja att sluta röka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

5-6 år, i början rökte jag bara på fest, i skolan och med vissa vänner, men efter ett par år blev det på "heltid". Men har alltid kunnat gå en dag eller två utan att röka utan att må speciellt dåligt av det. Tror jag var mer beroende av samhörigheten och själva sysslan än nikotinet. 

Jodå, men jag ville så gärna sluta och vill jag något så brukar jag oftast lyckas. Jag tyckte det var väldigt lätt att tackla bort suget tack vare viljan. Men ibland på fyllan tyckte jag det var riktigt jobbigt. Jag smakade på cigg innan jag smakade på alkohol så jag hade aldrig druckit alkohol utan att även röka, så då satte sig suget som starkas.

Tror det viktigaste när man ska sluta röka är att verkligen hitta viljan till det, vill man inte sluta fullt ut så är det svårt. Läste en bok som heter "Äntligen ickerökare" som nog ökade min vilja att sluta röka. 

Precis som med mitt självförtroende helt enkelt, bara man visar att man har viljan och tror på sig själv så klarar man ganska mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: 5-6 år, i början rökte jag bara på fest, i skolan och med vissa vänner, men efter ett par år blev det på "heltid". Men har alltid kunnat gå en dag eller två utan att röka utan att må speciellt dåligt av det. Tror jag var mer beroende av samhörigheten och själva sysslan än nikotinet.

Intressant, känner igen mig i det där.. Fast skitsvårt att lämna en dagsrutin man har haft i flera år juuu 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AddeGranberg:

Precis som med mitt självförtroende helt enkelt, bara man visar att man har viljan och tror på sig själv så klarar man ganska mycket.

Jag och min roomie slutade röka samtidigt, satt precis och diskuterade detta med henne och båda kom överens om att det faktiskt var busenkelt att sluta. Och du ska bara veta hur stolt du är över dig själv när du sitter där 9 månader senare och fortfarande är nikotinfri. Så stolt! Känner mig lika stark som Spiderman!


   
SvaraCitera