Aviseringar
Rensa alla

hur slutar jag vara för på?


Ämnesstartare

Jag är tillsammans med en kille och vi har vart tsm i ca två veckor. detta är mitt tredje seriösa förhållande men problemet är att jag varje gång blir för på. jag vet inte hur jag ska göra för att det inte ska hända. jag har försökt att vara tillbakadragen och låtit honom komma fram, att han hör av sig först. Han gjorde de i början men nu är det jag som tar iniativ och när jag inte fått svar från honom på kanske några timmar så börjar jag smsa och då blir jag för på istället, för att jag själv tycker att nu har jag ju väntat i 5 timmar. visserligen är 5 timmar kanske inte så lång tid, men tydligen är de normalt att man inte hörs av så mycket, trots att jag ser folk i min ålder vara på mobilen jämt och ständigt, så tycker jag det är konstigt att jag blir för på? det finns egentligen inget att klaga över då jag tycker vi har det bra, men jag vill för min egen skull ändra på denna vana jag har, att just bli för på. jag vet att han finns där för mig men jag vill också känna att jag inte måste skicka ett sms till honom för att han inte svarar annars, alltså detta är bara i mitt huvud. jag mår dåligt över denna vana och vill inte riskera att de tar slut pga att jag gjorde felet att vara för på, då han är så sjukt underbar, och han är verkligen en kille att kämpa för, då de inte finns så många av den sortens kille som har de egenskaperna han har. jag ser inget negativt av detta de är som sagt bara för min egen skull jag vill ha hjälp med detta. 


   
Citera
Ämnesstartare

Har du först och främst kollat med honom om hur han känner i frågan? Bara för att tidigare partners har ansett att du är för på så behöver det inte innebära att den här killen gör det. Jag skulle rekommendera att prata med honom om saken först, innan du gör det där till ett problem. Vem vet - han kanske inte har något emot att du kontaktar honom ofta. 


   
SvaraCitera

Jag personligen kan tycka att det vore trevligt om jag och min partner (en tjej) skulle ha kontakt efter skolan, sen kanske man inte behöver ha kontakt alla timmarna men iaf 2-3.
Under skoltid och så, ja då behöver man ju inte ha kontakt, man har ju viktigare saker för sig (jobba, plugga).
Jag tycker inte att du verkar vara för på men om du tar kontakt mitt på dan och mitt i natten så då kan du nog vara det.


   
SvaraCitera

Chibibbi:
Har du först och främst kollat med honom om hur han känner i frågan? Bara för att tidigare partners har ansett att du är för på så behöver det inte innebära att den här killen gör det. Jag skulle rekommendera att prata med honom om saken först, innan du gör det där till ett problem. Vem vet - han kanske inte har något emot att du kontaktar honom ofta. 

+1 Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
Har du först och främst kollat med honom om hur han känner i frågan? Bara för att tidigare partners har ansett att du är för på så behöver det inte innebära att den här killen gör det. Jag skulle rekommendera att prata med honom om saken först, innan du gör det där till ett problem. Vem vet - han kanske inte har något emot att du kontaktar honom ofta. 

Jag citerade bara för att visa att jag skulle svara på ditt svar. 
Han har sagt att han bara behöver vara lite ifred, vilket jag inte tycker är konstigt egetligen men jag vill bara få bort denna ovana, som sitter i mitt huvud. jag har svårt att känna av när jag blir för på dvs. Jag vet inte faktiskt inte, jag tänker nog bara för mycket.. Han är ganska tydlig med vad han vill och så, han har sagt att han tycker det är okej att jag är hos honom när som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Josbec:

Jag citerade bara för att visa att jag skulle svara på ditt svar. 
Han har sagt att han bara behöver vara lite ifred, vilket jag inte tycker är konstigt egetligen men jag vill bara få bort denna ovana, som sitter i mitt huvud. jag har svårt att känna av när jag blir för på dvs. Jag vet inte faktiskt inte, jag tänker nog bara för mycket.. Han är ganska tydlig med vad han vill och så, han har sagt att han tycker det är okej att jag är hos honom när som helst.

Kanske kan det vara så enkelt att be honom säga till när det blir för mycket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har jag redan gjort. alltså jag vill bara hjälpa mig själv, dvs jag vill inte få panik över att han inte hört av sig på några timmar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Kanske kan det vara så enkelt att be honom säga till när det blir för mycket?

Jag frågade om de var ett problem, han sa att de varierade från dag till dag men idag ville han va ifred. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Josbec:

Jag frågade om de var ett problem, han sa att de varierade från dag till dag men idag ville han va ifred. 

Ok, då kanske det är lättare om han säger till när han vill vara i fred bara eller att du frågar hur läget ligger till då och då. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Ok, då kanske det är lättare om han säger till när han vill vara i fred bara eller att du frågar hur läget ligger till då och då. 

han trodde väl att jag fattade att han ville vara ifred eftersom vi umgåtts hela helgen. Men jag vet ju inte hur han tänker, jag tycker det mest bara är jobbigt för jag inte vill sabba något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Josbec:

han trodde väl att jag fattade att han ville vara ifred eftersom vi umgåtts hela helgen. Men jag vet ju inte hur han tänker, jag tycker det mest bara är jobbigt för jag inte vill sabba något.

Fråga hur han tänker ibland då, så får du veta om du är för på eller inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej saken är det att jag jobbar, han gör inget på dagarna för tillfället, och båda vi har all tid egentligen eftersom jag inte jobbar fast, men jag tror att han är mer, vilja sakna medan jag är mer vill visa att hej jag finns här. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Fråga hur han tänker ibland då, så får du veta om du är för på eller inte. 

Måste fråga, du är väl en kille/man antar jag? Men hur låter det som i dina ögon hur han verkar vara? från de jag berättat/kommer berätta. jag har ibland svårt att tolka vissa människor, och jag frågar såklart men vill ha lite olika svar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag menade hur låter det för dig hur han verkar vara? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det handlar ju inte om hur på man själv är, utan att båda ska vara på samma nivå. 


   
SvaraCitera