Aviseringar
Rensa alla

Hur slutar man att hata sig själv?


A...
 A...
Ämnesstartare

Det gör ont i mig

Inte i hjärtat, inte i själen
Det gör ont någon annanstans
Bröstet värker men det är ändå inte där det gör ont
Det känns som att jag har ett filter med smärta över hela kroppen
Det känns som att jag har ett moln över mig, som bara regnar hat & smärta över mig.

Hur övervinner man sig själv?
Om någon får en att må dåligt kan man stänga ute den personen ur sitt liv
Men hur stänger man ute sig själv?
Hur förnekar jag detta självhat jag har till mig själv?
Går det att bli av med den onda sidan av sig själv, men samtidigt ha kvar den bra?

Hur slutar man att hata sig själv?


   
Citera

har du gått terapi Glad


   
SvaraCitera
A...
 A...
Ämnesstartare

Kombinerad:
har du gått terapi Glad

Ja i snart ett år.. Men det blir bara sämre & sämre :/


   
SvaraCitera

Man måste nog vara väldigt ledsen för att hata sig själv. Då bortser man nog från mycket man gör och fokus hamnar la lätt lite fel i vissa stunder. O det blir väll lätt att tänka så. Oavset vad någon säger. Tror det går ut på att hitta dem sakerna som gör att dagen blir lite lättare att komma igenom. Vad det nu är för en. Tror det är viktigt att tänka på att man inte behöver leva upp till någon annan än sig själv också. Och inte projicera allt ansvar på sig själv.

typ.. hmm hitta det du bryr dig om o det som gör dig glad kanske. finns la inget magiskt som bara förändrar allt. Utan det är bara för dig att stegvis med tid o inställning inse vad som funkar bäst. prata mkt o sånt hjälper ju för många också, skriva med. typ få ur sig det på nått sätt.


   
SvaraCitera

A...:

Ja i snart ett år.. Men det blir bara sämre & sämre :/

Jag vill inte säga nå fel, men har du kommit underfull med varför du mår dåligt?


   
SvaraCitera
mynona

jag vet inte. men kanske om någon tycker om en? för jag började göra det när jag inte längre kände mig omtyckt. hata mig själv. så om man får vänner, så tror jag det hjälper. om du har vänner, riktiga vänner, så umgås med dem, spendera tid med dem!  


   
SvaraCitera

A...:
Det gör ont i mig

Inte i hjärtat, inte i själen
Det gör ont någon annanstans
Bröstet värker men det är ändå inte där det gör ont
Det känns som att jag har ett filter med smärta över hela kroppen
Det känns som att jag har ett moln över mig, som bara regnar hat & smärta över mig.

Hur övervinner man sig själv?
Om någon får en att må dåligt kan man stänga ute den personen ur sitt liv
Men hur stänger man ute sig själv?
Hur förnekar jag detta självhat jag har till mig själv?
Går det att bli av med den onda sidan av sig själv, men samtidigt ha kvar den bra?

Hur slutar man att hata sig själv?

Om man vill sluta hata sig själv så har jag ett bra knep. Ställ dig framför spegeln varige morgon och titta dig själv i ögonen, le ditt finaste och ge dig själv en komplimang. Uttala den högt så att du hör och ser dig själv säga detta fina om dig själv. Hatar man sig själv så har man sällan något fint att säga men LJUG tills du tror på det. Det behöver inte komma från hjärtat och kommer förmodligen inte att göra det heller till en början. Men ju fler fina ord du får höra om dig själv ju mer positiv kommer din morgon att bli. Använd din fantasi och hitta på nya vackra fina ord varje morgon och glöm inte att möta din blick och le . Jag lovar att du tillslut kommer att börja tro på dina lögner och så småningom kommer du att upptäcka att det inte är en lögn utan att det kommet direkt från hjärtat. Många kramar


   
SvaraCitera