Aviseringar
Rensa alla

Hur slutar man med koffein?


Geigerzähler:

Men va eckli du e. [sad]

lol?
jag har provat köra decaffeinato i espressomaskinen och det smakar som vanligt [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

jag har provat köra decaffeinato i espressomaskinen och det smakar som vanligt [confused]

De koffeinfria som jag har smakat smakade ej bra.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

De koffeinfria som jag har smakat smakade ej bra.

synd... men för mig har det varit motsatsen... man ska inte köpa skitkaffe
ajja, mitt tips sög väl då antar jag
gör som du vill
drick en miljon koppar kaffe om dagen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En person som inte nyttjar varken tobak, kaffe eller alkohol låter som en föribannat tråkig person.

Prova att dricka Te istället, ingen aning om det fungerar som substitut överhuvud taget, men kan vara värt ett försök. Synd bara att Te smakar skit 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

En person som inte nyttjar varken tobak, kaffe eller alkohol låter som en föribannat tråkig person.

Personer som använder dubbla negationer oavsiktligt är värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Personer som använder dubbla negationer oavsiktligt är värre.

haha oj 😡
Skulle knappast inte påstå att det är mer illa eller värre dock
[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Skulle knappast inte påstå att det är mer illa eller värre dock

Igen!

Jag dricker alkohol sällan, inte kaffe alls och ingen tobak och jag är djävligt rolig, detsamma gäller andra jag känner. Det är människor som behöver alkohol för att vara roliga som är tråkiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ersätt med te. Hela min dag blir fel om jag inte får dricka mitt te i lugn och ro när jag vaknar. /Anna-Lisa 87 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vad ska jag göra? [sad]

koffein är helt oskadligt och billigt så ser inte vad problemet är[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

oskadligt

Exakt hur många vagnar är du tappad bakom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Igen!

Jag dricker alkohol sällan, inte kaffe alls och ingen tobak och jag är djävligt rolig, detsamma gäller andra jag känner. Det är människor som behöver alkohol för att vara roliga som är tråkiga.

Jag har givetvis ingen aning om hur du och dom personer som du umgås medär. Min erfarenhet är emellertid att personer som avstår från socialt förknippade saker ofta är osociala och tråkiga. Dessutom brukar det inte sluta där, utan den attityden liksom går igen i personligheten på något sätt. Lite svårt att förklara. Men min erfarenhet är att folk av den åsikten brukar vara tråkiga. Att dom uppfattas som tråkiga ligger dock i betraktarens öga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Min erfarenhet är emellertid att personer som avstår från socialt förknippade saker ofta är osociala och tråkiga.

Jo, de har förmodligen ofta med varandra att göra. Men då är det snarare att de inte dricker för att de inte med och umgås, snarare än att de inte är med och umgås för att de inte dricker. Dricker te i kaffesituationer och alkohol, ja, alkohol är allmänt onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Exakt hur många vagnar är du tappad bakom?

exakt vad får man för skador av att dricka kaffe i måttlig mängd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

exakt vad får man för skador av att dricka kaffe i måttlig mängd?

Är ju inte måttlig mängd det handlar om.

Bland annat så kommer ju inte den där extra energin från ingenstans, den kommer ifrån dig så dricker man en massa kaffe gör man slut på sig.

http://www.evira.fi/portal/se/livsmedel/livsmedelsinfo/koffein/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Är ju inte måttlig mängd det handlar om.

sålänge man håller sig till kaffe och inte häller i sig typ 2 burkar koffeinpiller är det nog lungt imo[party]

Nachac:

dig så dricker man en massa kaffe gör man slut på sig.

att förbruka kalorier har väl ingen dött av[cute]


   
SvaraCitera