Aviseringar
Rensa alla

Hur slutar man tänka?


deedee
Ämnesstartare

Jo alltså, jag tänker alldeles för mycket på allting. Känner mig nästan deprimerad bara för att jag tänker för mycket. Analyserar allt och alla och dömer personer alldeles för snabbt. Och tänker hela tiden på konsekvenser innan jag gör något. DET ÄR JOBBIGT. Hur slutar man tänka så mycket?????????? [sad]


   
Citera

Avsågad hagelbössa har beprövad effekt. Omedelbar dessutom.


   
SvaraCitera

blunda, andas in långsamt, vänta, andas ut, ta på dig hörlurar och lyssna på avslappnande ljud. ägna lite korta stunder varje dag åt att bara slappna av ensam.


   
SvaraCitera

En utmärkt fråga.

Jag får återkomma.


   
SvaraCitera
deedee
Ämnesstartare

slappna av ensam.[/quote:

Mjo, fast det är nog i dom här situationerna som jag tänker mest, när jag är ensam. Sen om jag umgås med folk så tänker jag ändå, på deras beteende, utseende osv..


   
SvaraCitera

går inte.
allt kommer tillbaka vare sig man vill eller inte.
Det enda man kan göra är väll att sysselsätta sig med annat och trycka skiten framför sig.


   
SvaraCitera

deedee:

Mjo, fast det är nog i dom här situationerna som jag tänker mest, när jag är ensam. Sen om jag umgås med folk så tänker jag ändå, på deras beteende, utseende osv..

du måste helt enkelt fokusera på andningen
det ska bara finnas det i dina tankar för en kort stund


   
SvaraCitera

Man behöver nästan en sådan period, senare kommer du nog komma till ro med dina tankar och utforma en överlevnadsstrategi utifrån dessa.


   
SvaraCitera
kook
 kook

gör nåt


   
SvaraCitera