Aviseringar
Rensa alla

Hur snabbt brukar ni köra?


Ämnesstartare

Hur snabbt brukar ni köra när är ni är ute och kör med bilen?

Personligen håller jag hastigheterna ganska noga, kan bli att jag kör 10-20 km/h över hastighetsbegränsningarna ibland dock.

Någon som vet hur det fungerar med poliskontroller? För jag vågar nämligen inte dra på till några högre hastigheter när man kan stöta på en kontroll helt plötsligt. Jag är väldigt nyfiken hur så många vågar dra på 150+ km/h på en 70 väg.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

sylar:

Jag är väldigt nyfiken hur så många vågar dra på 150+ km/h på en 70 väg.

Vågar och vågar.. det känns inte som nån superbra idé bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag får körkort ska jag lätt köra alldeles för fort iaf..
minst 130 på 90väg osv


   
SvaraCitera

Brukar aldrig köra mer än 10km/h över hastighetsgränsen, känns bara onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DMITRI:

när jag får körkort ska jag lätt köra alldeles för fort iaf..
minst 130 på 90väg osv

Visst det känns lockande. Men jag förstår inte varför du vågar, i synnerhet om du just får kortet. Att just få körkortet är en skön känsla, fast att förlora det direkt skulle vara förkrossande.

Knepig:

Brukar aldrig köra mer än 10km/h över hastighetsgränsen, känns bara onödigt.

Jo, egentligen. Fast någon kväll så skulle man vilja åka ut och prova bilens färdigheter och ta en liten snabb åktur.

nesinnas:

Vågar och vågar.. det känns inte som nån superbra idé bara.

Ehm nej, men nu är det så att många gör det. Frågan är riktad till dem faktiskt :p


   
SvaraCitera

Igår såg jag min föredetta klasskompis köra mot en poliskontroll jag just gått förbi jättejättefort på en 50-väg. Såg att de stannade honom, också... Har själv inget körkort än men kommer nog inte köra mycket fortare än vad man får sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det märks att tjejer rent statistiskt sett är mer förståndig på den punkten än killar. Det är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Ehm nej, men nu är det så att många gör det. Frågan är riktad till dem faktiskt :p

Ah. Trodde frågan var hur många det är som kör alldeles för snabbt. Jag ville bara upplysa om att jag inte gör det. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nesinnas:

Trodde frågan var hur många det är som kör alldeles för snabbt.

Jo den första frågan är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

fast att förlora det direkt skulle vara förkrossande.

ja och hur stor chans är det då.. det finns nästan inga poliser här ^^


   
SvaraCitera

Beror på vad jag kör på för vägar. Inne i stan och runt stan ligger jag typ +10km/h. Ute på landsbygden där jag känner till vägarna och inga poliser hänger kan jag ligga upp till +40-50km/h. =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

är väldigt nyfiken hur så många vågar dra på 150+ km/h på en 70 väg.

Skulle aldrig våga köra så fort på en 70 väg, knappt ens på en 110 väg, sån e jag^^


   
SvaraCitera

alla vet ju att man lägger ihop vägskyltarna 90+90 = 180 lrhur?


   
SvaraCitera

håller hastighetsbegränsningarna på mindre vägar
Kan bli att man ligger 10 över om det är en väldigt lång 50väg med god uppsikt
Snabbaste nånsin kört : 160 på en 70väg (nedförsbacke mitt i natten och ett accelerationsfält för lastbilar som stod oanvänt)

Om man frågar mig så anser jag att man får köra över om man anser det lämpligt, d.v.s att det inte är så mkt folk ute på vägarna och sikten är god.


   
SvaraCitera

Pappbox:

Om man frågar mig så anser jag att man får köra över om man anser det lämpligt, d.v.s att det inte är så mkt folk ute på vägarna och sikten är god.

Tror du inte att det skulle leda till fler olyckor om alla tänkte så?


   
SvaraCitera