Aviseringar
Rensa alla

Hur snabbt brukar ni köra?


Knepig:

Tror du inte att det skulle leda till fler olyckor om alla tänkte så?

Jo, och just därför är det tur att jag inte får bestämma.
Eller hur?
Problemet är att folk inte KAN riskbedöma, utan kör som idioter när det finns tydliga risker


   
SvaraCitera

Pappbox:

Jo, och just därför är det tur att jag inte får bestämma.
Eller hur?

Så sant så sant.


   
SvaraCitera

Knepig:

Så sant så sant.

Skulle ju vara mycket bättre om alla körde exakt eller under istället, fast det är kul att dra på och känna vad bilen klarar av nån gång


   
SvaraCitera

Snabbaste jag kört var 150 km/h sommar sol och inte en jävla bil på motorvägen helt sjukt :> Blåste på ett tag bara dock, ville titta vad bilen gick för :). Fast det är inte nått jag är stolt över, bättre att göra sånt på bana.

Men annars brukar jag ligga runt 25/30 km/h 45/50 km/h 70/75 km/h 90/95 km/h 110/120 km/h.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar köra lite för fort men försöker akta mig för att köra så fort att jag blir av med körkortet. Tror det är 30 km/h för fort på allt utom på 30-väg där det räcker med 20 km/h för fort för att bli av med körkortet.

Att ligga på strax under 140 på motorväg en fin dag känns inte det minsta farligt. Däremot kör man ju knappast 80 inne i ett bostadsområde där det är 50. Man anpassar ju till situationen. Men vanlig fartböter vore en ekonomisk katastrof också just nu, usch [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja dum som jag e så körde jag ca 170 Km/h på 90 väg(lugnt på natten) så kom det såklart en iller som dom där jävla djurätsaktivisterna släppt ut. men jag var smart nog att bara fortsätta, men det var lite äckligt när det bara slafade i hjulhuset. Sen dess har jag inte kört över 110 Km/h. detta hände när jag låna pappas SAAB 900i i 16 års åldern. Bara för att jag skulle vara så "tuff" Hade lite brudar och polare i bilen.[n]


   
SvaraCitera

Jag brukar åka i 25-30km/h Cykel FTW [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Jag är väldigt nyfiken hur så många vågar dra på 150+ km/h på en 70 väg.

Man kör juh inte så hela tiden men snabbast jag har hållt är cirkus 200 på 70 väg, 170 på 50 väg (med bil) och 110 på 30 väg med motorcykel och passagerare. max överhuvudtaget är 215 då på 90 väg. Men detta bara vid nått enstaka tillfälle.


   
SvaraCitera

Brukar ligga här..

sylar:

10-20 km/h över

Det här har dock hänt..

sylar:

150+ km/h på en 70 väg.

Snabbaste jag kört är 320, men det lär jag aldrig göra om, snacka om tunnelseende


   
SvaraCitera

Inte över 30 på 30-väg. På vägar över 30 km/h ungefär 0-20 över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Your_Slave:

Snabbaste jag kört är 320, men det lär jag aldrig göra om, snacka om tunnelseende

Oh fan. Har aldrig hört talats om något liknande : p


   
SvaraCitera

Alldeles för rädd om körkortet. Känns inte lockande att köra för fort heller... Blir väl 55-60 på vissa 50-sträckor o sådär. Har väl kommit upp i närmare 130 vid nån omkörning på 110-vägar...


   
SvaraCitera

Jag får inte köra mer än 50 [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Your_Slave:

Snabbaste jag kört är 320, men det lär jag aldrig göra om, snacka om tunnelseende

Okej med farmors permobil ellr?


   
SvaraCitera

fille:

Okej med farmors permobil ellr?

För det första har jag ingen farmor och det är jag väldigt ledsen för och för det andra så går det inte att köra så fort med en permobil. Trodde jag alla visste.


   
SvaraCitera