Aviseringar
Rensa alla

hur snabbt, går,jobbar och springer man?


Ämnesstartare

Hej jag undrar hur snabbt en människa går,springer och jobbar. Givetvis så är det olika för olika personer men ett ungefär skulle vara nice ifall ni skulle kunna kasta fram 🙂

Jag håller nämligen på med en 3d-grej till datorn och då vill jag ha så mänskliga värden som möjligt 😉
sen är det kul att veta också.
Jättetacksam för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

sweguardian:

jobbar

*joggar 😛


   
SvaraCitera
Åtta

Du kan ju enkelt testa det genom att gå/jogga/springa en bestämd sträcka och ta tid på det.


   
SvaraCitera

Jag håller på att modellera ett snöre i datorn och jag undrar hur långa såna är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du kan ju enkelt testa det genom att gå/jogga/springa en bestämd sträcka och ta tid på det.

jo det kan jag ju göra men tänkte att någon kanske skulle svara snabbt.

Sterd:

Jag håller på att modellera ett snöre i datorn och jag undrar hur långa såna är?

skoj. Du vet antagligen inget om programering så stfu.


   
SvaraCitera

sweguardian:

Du vet antagligen inget om programering så stfu.

Och jag som trodde jag programmerat i 13-14 år och har en komplett datavetenskapsutbildning bakom mig. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

har en komplett datavetenskapsutbildning bakom mig.

Då borde du veta att om man ska simulera något så vill man ha exakta värden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smäll upp en kamera på stativ framför ett löpband. Filma när du själv går, joggar och springer. Då kan du sedan kontrollera hur stor skillnad på rörelsen det är för varje bildruta och utifrån det kan du imitera rörelserna i datorn med lika stor skillnad på varje rörelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patric:

Smäll upp en kamera på stativ framför ett löpband.

Dum idé. Jag har formler som gör att man bara skriver in m/s så rör sig föremålet i den hastigheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man går typ i 5-6 km/h normalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

10 km/H när man går


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mojo_:

10 km/H när man går

tack tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweguardian:

tack tack.

Ofta du tror på henne, bara för hon är tjej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweguardian:

Dum idé. Jag har formler som gör att man bara skriver in m/s så rör sig föremålet i den hastigheten.

Jaha. Det var bara ett förslag, inget mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

bara för hon är tjej

[tired] eller för att min kille har kört efter mig i den takten och hamnat precis bredvid mig när jag gått, sen åkt lika fort


   
SvaraCitera