Aviseringar
Rensa alla

Hur sprayar man på parfym så man inte stinker?


Ämnesstartare

Ska man spraya i rummet och gå igenom det eller ska man spraya direkt på kroppen? Jag vill ju självklart dofta gott, men jag vill ju inte stinka parfym heller. Hur får man det liksom lagom?


   
Citera
Ämnesetiketter

jag brukar spruta på 1-2 på halsen och sen 1 på ena handleden som jag sen gnuggar mot andra handleden, av någon anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den glad gopnik:
jag brukar spruta på 1-2 på halsen och sen 1 på ena handleden som jag sen gnuggar mot andra handleden, av någon anledning.

Okej


   
SvaraCitera

Jag brukar spruta nedanför halsen (lol?) eller på handleden och gnugga på halsen och bakom öronen (ännu mer lol?) 
är parfymkänslig
lol halsen åker nästan igen när jag är på intimhygienavdelningen


   
SvaraCitera

den glad gopnik:
jag brukar spruta på 1-2 på halsen och sen 1 på ena handleden som jag sen gnuggar mot andra handleden, av någon anledning.

Gnugga är inte bra. Man förstör doftkompositionen. 

Jag tar ett sprut på handleden och bara lägger andra handleden emot. Ett eller två sprut halsen beroende på doft och tillfälle. Varma punkter är bäst att applicera på. Och att inte köpa billiga sötsliskiga dofter med hög alkoholhalt.


   
SvaraCitera

Beauxgoris: Gnugga är inte bra. Man förstör doftkompositionen.

källa? inte för att jag inte tror dig, men verkar spännande.


   
SvaraCitera

den glad gopnik:

källa? inte för att jag inte tror dig, men verkar spännande.

Från början snappade jag upp det när jag var i Paris för ett gäng år sedan. Parfym har varit ett intresse i många år. 

Gå ner till warnings.  http://m.wikihow.com/Apply-Perfume
Du kommer hitta exakt samma tips överallt. 


   
SvaraCitera

Tardig

den glad gopnik:
jag brukar spruta på 1-2 på halsen och sen 1 på ena handleden som jag sen gnuggar mot andra handleden, av någon anledning.

precis vad jag gör 


   
SvaraCitera

jag vill förstöra doftkompositionen


   
SvaraCitera

Beauxgoris:

Från början snappade jag upp det när jag var i Paris för ett gäng år sedan. Parfym har varit ett intresse i många år. 

Gå ner till warnings.  http://m.wikihow.com/Apply-Perfume
Du kommer hitta exakt samma tips överallt. 

aa har hört det innan också, men det verkar stämma alltså, då borde ju direkt solljus kunna mixtra med parfymen också? men det är väl lite skillnad när den "satt sig" kanske 

superpojken:
jag vill förstöra doftkompositionen

med rätt känsla i gnugget så kan man ganska enkelt uppgradera de flesta parfymers doftkomposition Blink


   
SvaraCitera

den glad gopnik:

aa har hört det innan också, men det verkar stämma alltså, då borde ju direkt solljus kunna mixtra med parfymen också? men det är väl lite skillnad när den "satt sig" kanske 

Låt den inte stå i solljus, hållbarheten blir sämre ffa. Inte heller i badrumsskåpet. Låt den stå i garderoben eller bara svalt. Själv är jag så nördig att jag har en liten kyl till min inte så lilla samling. 

Ja det är skillnad om den satt sig. 


   
SvaraCitera

Beauxgoris: Låt den inte stå i solljus, hållbarheten blir sämre ffa. Inte heller i badrumsskåpet. Låt den stå i garderoben eller bara svalt. Själv är jag så nördig att jag har en liten kyl till min inte så lilla samling.

Hjärta nice

Beauxgoris: Ja det är skillnad om den satt sig.

Tumme upp


   
SvaraCitera

Jag tar 2 sprut typ längre bak på halsen och ett sprut på tröjan. 
Sen har jag lite Axe också och nej, det stinker inte.


   
SvaraCitera

Jag brukar spruta ut i luften så man ser vätskan flyga i luften, sedan springer jag igenom den så många gånger jag kan fram och tillbaka.


   
SvaraCitera