Aviseringar
Rensa alla

Hur städar ni?


Ämnesstartare

Sitter i en halvstädad lägenhet med så pass lite kvar av städande att det blir svårt. Har slängt skräp, sorterat in kläder i tvättkorg och garderob, och rent generellt fått undan de enkla grejerna. Nu har jag kvar en samling saker som ska sparas, men som inte har någon specifik placering, och jag har ingen som helst aning om var jag ska göra av dem.

Drabbas ni också av det problemet när ni städar? Finns det en enkel lösning? Eller är ni såna där personer som aldrig riktigt behöver städa mer än att plocka upp några saker från golvet och dammsuga för att ni redan har ordning på allt?


   
Citera
Ämnesstartare

släng ner dom i en låda ba


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Drabbas ni också av det problemet när ni städar? Finns det en enkel lösning?

enhimmelskdrog:

släng ner dom i en låda ba


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

släng ner dom i en låda ba

Har inga lådor. Saknar till stor del förvaringsgrejer överhuvudtaget. Det är ett problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Har inga lådor. Saknar till stor del förvaringsgrejer överhuvudtaget. Det är ett problem.

ja, men finns ju att köpa överallt! sånadär lådor man kan ha under sängen typ [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Har inga lådor. Saknar till stor del förvaringsgrejer överhuvudtaget. Det är ett problem.

Skaffa papplådor och ha under sängen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja, men finns ju att köpa överallt! sånadär lådor man kan ha under sängen typ

Har en sådan, men den är full. Borde skaffa fler, men har ont om pengar, så det hjälper mig inte så mycket nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Borde skaffa fler, men har ont om pengar, så det hjälper mig inte så mycket nu.

ja, nä. kan du inte lägga sakerna i ett hörn så länge bara? eller på/i en bokhylla eller två?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja, nä. kan du inte lägga sakerna i ett hörn så länge bara? eller på/i en bokhylla eller två?

Kanske. Fast jag städar för att mina föräldrar kommer på besök och deras gnällande om att jag bor stökigt får mig att vilja gråta/skrika/döda någon. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Fast jag städar för att mina föräldrar kommer på besök och deras gnällande om att jag bor stökigt får mig att vilja gråta/skrika/döda någon. [sad]

jaha [sad] men
ni har inget förråd?


   
SvaraCitera
Åtta

Har inget problem med själva ordningen på saker, även om skrivbordet är aningen överbelamrat. Det jag tycker är jobbigast är dammsugning och dylikt. Själva plocket har jag inget emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar skrapa ned sånt i en låda och slänga om jag inte öppnat den på x år


   
SvaraCitera

Städar allting bra och flitigt!


   
SvaraCitera

inte alls helst

oftast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ni har inget förråd?

Det har vi i och för sig. Kanske kan gömma grejerna där.

Åtta:

Har inget problem med själva ordningen på saker, även om skrivbordet är aningen överbelamrat. Det jag tycker är jobbigast är dammsugning och dylikt. Själva plocket har jag inget emot.

Tycker dammsugning är helt okej, det är ju ändå gjort väldigt snabbt om man inte har många ställen som är svåra att komma åt eller väldigt stor bostad.


   
SvaraCitera