Aviseringar
Rensa alla

hur står ni emot att köpa något ni VERKLIGEN vill ha?


Ämnesstartare

internet:

jag studerar sådant som kommer ge mig dåliga löner alternativt inget jobb alls, tror jag. fast jag vet inte, vi får väl se. nu ska jag se på riket!!!!

vad studerar du? oki hejdå!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har också svårt för detta, men har bättrat mig. Var nära personlig konkurs för några år sedan.

ojdå, hur lyckades du bättra dig? vad finns det för kurser?

kebu12:

nej vadå, varför skulle jag vilja lura dej?

är ju en vit lögn kanske [crazy] men för bra för att vara sann [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag jämför produkten med andra produkter av samma typ och spenderar timmar av research inför köpet vilket oftast slutar med att jag inte orkar fullfölja köpet utan tänker att jag köper det någon annan dag istället. Och sen köper jag det aldrig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

är ju en vit lögn kanske [crazy] men för bra för att vara sann [sad]

förstår inte[sad] varför skulle den vara för bra för att vara sann?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

.

aaa känner igen det där, brukar bli ointressant till sist. typ teknikprylar och så. men finns inte så mycket att jämföra detta säregna klädesplagg med

kebu12:

förstår inte varför skulle den vara för bra för att vara sann?

alltså om det vore olagligt att lägga 1600 på ett plagg [crazy] vore bra för mey


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

aaa känner igen det där, brukar bli ointressant till sist. typ teknikprylar och så. men finns inte så mycket att jämföra detta säregna klädesplagg med

Kommer det till säregna kläder så mäter jag min nuvarande inkomst mot priset delat på tiden jag velat ha just detta typ av plagg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

alltså om det vore olagligt att lägga 1600 på ett plagg [crazy] vore bra för mey

ja, men samtidigt så låter man ju inte alltid lagen hindra en, snarare tvärtom[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

ojdå, hur lyckades du bättra dig? vad finns det för kurser?

Orkade inte med stressen längre, samt förbjöd mig att handla på nätet och åka till det närliggande köpcentrumet efter jobbet, eller nä hade nog inte ens jobb då??? Det var innan. Då förbjöd jag mig bara att handla, typ. Men det var svårt, i klass med att sluta röka. Såg till att hålla mig borta från affärer. Men jag kan övershoppa på ica, i praktiskt taget ALLA affärer så kan jag förköpa mig. Går sällan ut från en affär med endast det jag skulle handla. Så idag var jag väldigt stolt när jag gick ut från apoteket med endast ett paket öronproppar som var allt som stod på min lista.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Kommer det till säregna kläder så mäter jag min nuvarande inkomst mot priset delat på tiden jag velat ha just detta typ av plagg.

det är smart, jag har råd, om några dagar och det påverkar inte min ekonomi då det är min början till sparkapital ([sad]). dock är det tråkigt att vara på 0 med sparandet igen.

har bara velat haft detta plagg sedan idag, men det var pure love, svårt att skaka av. kanske förtjänar det [cute] om jag lovar att köpa bara detta liksom. och om jag väntar för länge kanske det tar slut[sad] (lika mycket positivt som negativt I guess)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag köper allt som jag vill ha om jag har råd. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

om jag lovar att köpa bara detta liksom

Hur ofta är det du köper saker som du blivit blixtförälskad i?

Jag menar jag har lite av en mentalitet att jag brukar kunna lägga stora summor på saker jag blivit blixtförälskad i. Å andra sidan sker dessa förälskelser endast någon gång var tredje eller fjärde år.

Lounge fact:

har bara velat haft detta plagg sedan idag, men det var pure love, svårt att skaka av.

Om du funderar på följande då:

Vad är det för något?

Varför behöver/ska du ha det?

Kommer det få dig att må bättre på något sätt?

Vad kommer hända om du inte får det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv väntar jag tills det blir rea på Ellos/La Redoute och köper kläder för inga pengar alls ;d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

ja, men samtidigt så låter man ju inte alltid lagen hindra en, snarare tvärtom

aaa spännande med kriminella grejer liksom [blush]

isola:

Såg till att hålla mig borta från affärer

det är det jag inte har gjort [crazy] sista steget av att bli av med shoppingmissbruk. njuter av att kolla i internetshoppar (lol), typ min hobby. men jag tycker det är kul att kolla på kläder liksom [sad] måste sluta läsa alla bloggar då med.

isola:

Men jag kan övershoppa på ica, i praktiskt taget ALLA affärer så kan jag förköpa mig.

ojdå.. fan vad illa.. du får köra på tunnelseende, typ kisa och fråga expiditen om det du ska ha [crazy] och så ba tjoff till kassan utan att slänga en blick någon annanstans. men är väll svårt när man handlar i matbutik [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Själv väntar jag tills det blir rea på Ellos/La Redoute och köper kläder för inga pengar alls ;d

Då är ju alla storlekar slut och man nästan sörjer för att man inte har strl 48 [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

aaa spännande med kriminella grejer liksom [blush]

äru en bad-girl eller?[wink][wink]


   
SvaraCitera