Aviseringar
Rensa alla

Hur startar man om hela datorn?


aristoteles: Det går och det beror helt på omständigheterna. Men ja, det är vanligt att man väljer att formatera då man installerar om sitt OS. Det är dock inte ekvivalent med att installera ett OS.

Nu gäller ju frågan en ominstallation. Troligen har TS något strul med datorn eftersom TS vill ominstallera. Då är väl omformatering en bra början för att få bort ex ev virus i datorn.

aristoteles: Jag har inte uppmuntrat trådskaparen att inte formatera. Men att bara formatera skulle endast ge honom en dator som inte kan starta.

Självfallet är kravet att man har ett komplett operativsystem tillgängligt på ex DVD, USB-minne eller extern hårddisk.

Skulle nästan själv rekomendera alla som kör Win 8/Win 8.1 att hellre omformatera och installera Win 7 Sp1. Tumme upp
Win 8 måste vara det sämsta MS har släppt under 2000-talet vid sidan om Win Vista. Ledsen  Tumme ned


   
SvaraCitera

godismannen: Då är väl omformatering en bra början för att få bort ex ev virus i datorn.

Det är inte en bra början, det är något man bör göra under installationens gång.

godismannen: Skulle nästan själv rekomendera alla som kör Win 8/Win 8.1 att hellre omformatera och installera Win 7 Sp1

Då är du i princip omyndigförklarad i diskussionen.


   
SvaraCitera

aristoteles: Då är du i princip omyndigförklarad i diskussionen.

Wow, då får jag gratulera dig - självutnämnda BROR DUKTIG! Skadeglädje


   
SvaraCitera

godismannen:

Wow, då får jag gratulera dig - självutnämnda BROR DUKTIG! Skadeglädje

Tack, God Jul!Glad


   
SvaraCitera